ترس و امید

خداوندا ببخش ما را برای گـنـاهـانـی که لذتش رفته اما مسئولیتش مانده...

ترس و امید

خداوندا ببخش ما را برای گـنـاهـانـی که لذتش رفته اما مسئولیتش مانده...

سلام به وبلاگ ترس و امید خوش آمدید...

هـرگـز نـمـازت را تـرک مـکـن!

مـیـلیـون هـا نـفـر زیـر خـاک ،

بـزرگ تـریـن آرزویـشـان بـازگـشت بــه دنـیـاست

تـا سجـده کـنـنـد ... ولـو یـک سـجـده !

آخرین مطالب
محبوب ترین مطالب

آیت الله بهجت

شنبه, ۱۳ مهر ۱۳۹۲، ۰۵:۵۴ ب.ظ

اگر بی تفاوت باشیم

و برای رفع گرفتاریها و بلاهایی که اهل ایمان بدان مبتلا هستند دعا نکنیم،

آن بلاها به ما هم نزدیک خواهد بود.

«آیت الله بهجت»

نظرات (۴۵)

بله


سلام مطالبتون بسیار مفید و سازنده بود موفق باشید.
پاسخ:
سلام ممنون که سرزدید ...
سلام پست های شما واقعا عالی بود خدا خیرتون بده
با افتخار لینک شدید
پاسخ:
سلام ممنون
معراج میخوایم چیکار جهنم نبرندمون بهشتم با نمره 10 که دیگه هیچ اچحافی هم به خوبا نباشه ببرندمون بسه بعد ببینم اقای بهجت دعایی واسه ترس از حیوون مخصوصا اون حیونه که دوست داره موش بخوره نداره من میترسم درسته زیاد اهل ایمان نیستیم اما امتحانش که بعد نیست
پاسخ:
سلام ابتدا از شما تشکر می کنم که ارد وبلاگ ترس و امید شدید و مطالب را مطالعه کردید...
معراج یعنی نزدیکی به خدا شما هر چقدر نمازت را خوب و اول وقت بخوانی به خدا نزدیک تر میشوی!
چرا؟ چون برای رسیدن به خدا اول باید از خود گذشت
بهشت یعنی نزدیکی به خدا و جهنم یعنی دوری از خدا
منظورتون از موش خوردن را نفهمیدم!
بعدم ما بعضی وقتا مجبوریم به خاطر دین یه چیزایی از دست بدیم این که تازه خودش از راحتی به گرفتاری رفتنه چه جور میگند راه نجات دین داری هست بعدم اقا موسیقی گوش کردن وحتی لذت جنسی وخور وخواب حیوانیت نیست باید بر مبنای تحلیلی بگید کجاش حیوانیته بعدم حالا یه نفر نماز با بی میلی بخونه اثلا بگید ایمان قلبیش به اسلام زیاد نیست زور که نیست ادمو واسه قلب چون تو قلبش مخالفه ببرند جهنم اگه جواب دادید ممنون اگرم نه خدا حافظ
پاسخ:
در دنیا هر چیزی خوب و بد دارد موسیقی اگر غیر مجاز باشد انسان رو از خدا دور میکنه! ولی قرآن انسان را به خدا نزدیک می کنه
لذت جنسی در چهارجوب خانواده بسیار پسندیده است ولی خارج از حریم خانواده ناپسند چون باعث فحشا میشه
خواب و خور هم به اندازه نیاز بد نیست خداوند این نعمت ها را برای استفاده شما آفریده و چه کسی این ها را برای شما حرام کرده؟
اسلام برای هدایت و نزدیکی به خدا آمده نه برای جهنم بردن شما...
بعدم داداش اگه من برقصم به یکی دیگه ام بگم برقص یا اگه من نماز نخونم تازه نگم ولی اونم مثل من نماز نخونه گول زدن نیست ناپاکی هم نیست موقعی که بچه بودم وداداشم جوون ومیگفت مذهبی ها به چیزای الکی گیر میدند باور نمیکردم چون داداشم اهل شلوغ پلوغ کردنم بود ولی العان میبینم حق گفته بود به کسی که موسیقی گوش میکنه حالا یه گناه شخصی هم تو خونه ش بکنه لباس مارک دارم بپوشه میگند حیوان واقعا که 
پاسخ:
هیچ وقت دین خودت را از مردم عادی نگیر... برو سراغ علما و عرفا ببین آنها چه می گویند...
آیا شما قبول دارید که خدایی که این جهان و شما را آفرید لایق پرستش هست؟ و لایق عبادت است؟ آیا قبول دارید که خداوند لایق عشق ورزیدن است؟ ما می توانیم به خدا بگویم دوستت داریم ولی حرفاش را گوش ندهیم و عمل نکنیم؟
خدا از طریق پیامبر و علما می گوید نرقص و گناه نکن و دیگران را به گناه نکش تا نجات پیدا کنی از دست شیطان... تا رها بشی از زندگی بی هدف ... تا رها بشی از افسردگی... 
تو با خدا باش خدا با توست...
سلام اولا خیلیا هدفشون مشخصه شغلم دارند شغلشون خوبم انجام میدند واز شغلشونم راضیند منتها حتی سخت ترین شغلا ساعت بیکاری وروزای تعطیلی داره وادم تو اون ساعتاست ممکنه بگرده ممکنه موسیقی گوش کنه وبرقصه وپولم داره که پولشم ناحق نیست پول کاره خیلی هام مثل من دانشجو اند دانشجو که اوقات فراغت بیشترم داره نسبت به بقیه درسته باید درس بخونه اما بیشتر داره پس این نیست که بگیم هرکی نماز نخوند هرکی موسیقی گوش کرد زندگیش بدون هدفه وافسرده هست یه موقع هم ممکنه بگید خیلیا خب واسه گذرون روز وپرشدن وقتشون کار میکنند ودرس میخونند وهدف بلند مدتی از اون شغل یا درس ندارند برفرض قبول خب همون پر بودن روز مگه کم چیزیه ودرسته که به اینا دیگه میشه گفت بی هدف اما همونام دارند کارشون خوب انجام میدند البته بعضیا هم نه کارشون خوب انجام نمیدند خواستم بگم یعنی اینجوری نیست که هرکی اهل مثلا موسیقی یا حتی بد تر باشه کلا بی هدف باشه خیلی ها هم مثل من بزرگترین هدفشون حالا هر هدف شغلی هم داشته باشند خونواده وبا خانواده دور هم وهوای همو داشتنه خلاصه که اینجوری در یک یا دومتن دیگه شایدم سه متن بقیشو میگم
پاسخ:
بازم سلام
به این مسئله فکر کنید!
آیا خداوند انسان را به این دقتی و زیبایی آفریده و تمام نعمت ها را در اختیارش قرار داده برای اینکه انسان بخوره و بنوشه؟ و برقصه و سرگرم باشه و کل روز رو ول بگرده؟
آیا انسان برای یک هدف والا و برتر خلق نشده؟ آیا اون هدف والا قرب الهی نیست؟ آیا انسان با این نوع رفتار ها و بی خیالی نسب به خدا به این مقام می رسد؟
شما حرف خدا رو گوش بده ببین خدا با تو چکار میکنه! 
یک راه عملی به شما یاد می دهم که زندگیت را عوض کنی و با خدا بودن رو با تمام وجود احساس کنی فردا پنجشنبه برو هر مسجدی خواستی و دعای کمیل رو با معنی بخوان ... ببین خدایت چگونه است... فکر نکن بنده از همان اول خدا رو عبادت می کردم و حرفاشو گوش می دادم از وقتی خدا را شناختم در دعای کمیل راهم عوض شد... خدا را بشناس...

اما در مورد معراج گفتم چون بعضیا بهشت حد اقل میدونند بهشتم همین با حوری بودنا ومیوه خوب خوردن باز با حوریا زیر درخت قدم زدن واینا به نظر من بعضیا میگند اتصال به عالم بالا وقرب الی الله ومقام معنوی وصفای روح ودل واینا منظورم این بود مقام عالی میخوایم چیکار اتصال به بالا البته این موردش به نظرم بد نیست اما درکل میخوایم چیکار بهشت ببرندمون اونم با نمره 10 تازه کافیه چون اگه مثلا خدا منم ببره بهشت ممکنه شما که از من بهتری فکر کنی تو حقت اچحاف شده واسه همین میگم با نمره 10 شم واسمون بسه اما موردی که گفتید دین خودمو از مردم عادی نگیرم به هر حال داداشم جوون بود من بچه اهل موسیقی وگردش وازمنم شیطون تر بود بعضیا حتی کارای کوچکش مثل موسیقی غیر مجاز یا گردنبند انداختنشم گیر میدادند اما حالا که من جوون شدم نه به خاطر حرفای اون نه اینکه به اون حسادت کرده باشم نه چون جوونم ناخوداگاه منم اون کارا رو هم میکنم هم ته دلم ناراضی نیستم از کردنش مثل هموون موسیقی یا اداره رفته بود بهش گفتند انتخابات چند سال یه باره بلد نبوده بعد اون مسعول گزینشه بهش توپیده بوده اون موقع فکر میکردم دروغ میگه اما العان که میبینم دقیقا مذهبی ها به همین چیزای جزعی الکی مثل ریش شش تیغه و لباس مارک دار پوشیدن و گردنبند انداختن ورقصیدن از همه بدتر به اینکه مثلا کسی نمیدونه انتخاب مجلس خبرگان چند سال یه بار اجرا میشه گیر میدند واقعا باورم شد حالا به من بگید چرا به هم چین مساعل خنده داری باید گیر بدند یا شنیدم اخوندا با انتقاد میگند چرا کم مسجد میای یا میخواند پز یه ادم خوبو بدند میگند نماز شبش ترک نمیشه خب دمش گرم به من چه عدم ترک نماز شب اون چه نفعی به حال من داره مثلا من خودم دایی شهید دارم میخواند ازش تعریف کنند میگند مسجدش ترک نمیشده خب به بقیه چه که مسجدش ترک میشده یا نمیشده به ما چه دخلی داره ودرکل کجای رقصیدن واهنگ لهوی شاد یا غمگین گوش کردن یا نماز شب نخوندن وکم مسجد رفتن یا لباس یا ریش شش تیغه کردن وگردنبند انداختن حیوانیته حیوانیت که نیست اما فرض محال اگرم باشه از نوع حیوانیتای بی ازاره مثلا من نماز شب نخونم چه ضرری به شما میرسه یا من اهنگ گوش کنم یا مسجد یا اثلا نماز معمولیمم نخونم واقعا چه ضرری به شما میرسه حالا دختر بازی ومشروب واینا خب به بقیه هم بله ضرری میرسه اما در مورد مثال هایی که زدم واقعا چه ضرری به شما میرسه ببخشید طولانی شد
پاسخ:
بهشت یعنی نزدیکی به خدا شما بهشت را در همین دنیا ایجاد میکنی حوری و چیزای دیگه پاداش تو هستند در آن دنیا... بهترین چیز اینه که تو نزدیک خدا باشی و خدا از تو راضی باشه...
خداوند از روح خودش(دقت کن از روح خودش!!!) بر تو دمیده است یعنی خداوند بینهایت است و تو هم بینهایت طلب... ما باید به این بی نهایت نزدیک شویم(هیچوقت بی نهایت نمی شویم ، اگر بینهایت شویم خدا میشویم که این نمی شود) خدا راه نزدیک شدن به خودش را به ما آموخته ما وقتی احکام او را عمل کنیم به او می رسیم
هر گناهی که ما انجام می دهیم یک ناپاکی در ما ایجاد میشه و چون خدا پاک است به همین دلیل پاکی فاصله میگیریم
گناهان چه کوچک باشند مثل تیغ زدن صورت و یا ... و چه بزرگ باشند باعث میشه انسان از خدا دور بشه خدا تو رو دوست داره نمیخواد تو به خودت ضرر برسونی... خدا دوست داره تو برگردی این لینک رو مطالعه کن! http://tars-omid.blog.ir/post/tobe
نکته دیگه امیدوارم باز به بی ایمانیم ربطش ندید ازمن بدترم هستند نمیترسند منتها من از گربه میترسم وبدم میاد ازش منظور از حیوونی که موش دوست داره بخوره این بود از چیزای دیگه کم میترسم یا اثلا نمیترسم اما باز چند نکته ممکنه زندگی گناهکارا رو تکراری توصیف کنید خب خیلی چیزا تو دنیا تکراره همون نماز کاریه هرروز اونم 5 بار تکرار میشه یا غذا خوردن که هرروز وهرفصل وهرسال انجام میشه وادم هیچ وقت لذتش براش تکراری نمیشه اگرم ادم از چیزی زده شد به واسطه تکراری بودنش میتونه به جا هرروز انجام دادن هفته ای ماهی سالی یه بار یا حالا اثلا چند بار انجام بده مورد دیگه شما ممکنه بگید بقیه گولم زدند اما ونا هم اگرم گفتند که گفتند ولی کم گفتند عقیده خودشون گفتند همونطور که ممکنه منم پیش شما مطالبی بگم وشما به قول خودتون گولم بخورید این ها اعتقادات قلبی خودمم بود مورد دیگه قبلا ها تو گرفتاری ها دعا میکردم یکی گفت چرا فقط موقع گرفتاری یاد خدایی موقع خوشی ها نیستی از اون موقع به بعد حتی گرفتاری هم پیش میاد دعا نمیکنم میگم شد شد نشد نشد 
پاسخ:
شیطان هر لحظه می خواهد شما رو به گمراه کنه شما اگر هر روز 5 بار با خدا حرف بزنی کم کم گناهانت رو ترک می کنی چون می دانی باید با خدا حرف بزنی به همین دلیل گناه نمی کنی
خدا متکبر است و با خدا با تکبر رفتار نکن خودت را جلوی خدا قرار نده خدا هر متکبری رو سرجای خودش می نشاند... سرگذشت متکبران را بخوان ببین خدا با صدام و فرعون و قارون چه کرد!! ما که دیگه هیچی نداریم پس بهتره که به خدایی که همچیز داره متصل شویم... دعا نجات دهنده آدماست ، دعا کن
سلام دوست عزیز انگار نگرفتی من چی گفتم که تو پاسخم گفتید ایا خدا این همه نعمت رو فقط واسه سرگرم بودن افریده یا نه گفتم که شغل انجام میشه درس خونده میشه البته قبول دارم اکثریت نه که کم استعداد باشند اما تو کاراشون کم کاری میکنند ولی بعضی ها هم هستند کارشون تو ساعت کار ودرس درست انجام میدند لا اقل نسبت به توان خودشون منتها ساعات بیکاریشونو وروزای تعطیلی رو بله میگردند به قول شما ول میگردند که هر چند به نظر من کسی که سرکار میره درسشم میخونه یعنی اونی که مثل من دانشجو هست که اوقات فرغتش خیلی زیاده یا یه نفر که کار میکنه منتها ساعت بیکاریش دیگه میگرده میرقصه سرگرمه خلاصه نمیشه دیگه به این ادم ولگرد ولا اوبالی گفت شما حتی فکر کن کارای بدترم بکنه مثل مشروب که واقعا خودمم اعصابم خرد میشه اما وقتی شغلشو انجام میده منتها تو بیکاریش این کارم میکنه که هیچ بعدم وقتی کسی سرکار میره ودارای شغل هست فقط تو روزای تعطیلیش ممکنه کل روز ول بگرده که البته به قول شما ول گردیه یا مثلا من 8 تا سه ربع کلاسا دانشگاهمو میرم ساعت سه ربع تو سرویس دانشگاه ممکنه با رفیقام برقصم یا بعضی موقع ها حتی تو خلوتم 6 میرسم خونه سرکار که اون موقع نمیتونم برم یا میخوابم یا ورزش یا گردش میرم یا ممکنه بله بازم موسیقی گوش کنم یا مثل العان وب گردی میکنم خلاصه بله مقدار تفریح چه گردش که تفریح سالمیه حتی از نظر اسلام چه موسیقی چه حتی تفریحات واقعا ناسالم مثل مشروب خوردن ممکنه زیاد انجام شه اما کل روز نیستش منتها بله یه نفر حتی اگه شغلی رو با علاقه وبا کیفیت انجام بده بله اون ساعات لذتش ممکنه بیشتر دوست داشته باشه اونم طبیعیست شما خودت ساعت کارت بیشتر دوست داری یا غذا خوردن از کدوم بیشتر لذت میبری البته شما شاید فرق کنه منتها خلاصه میگم اینجوریه اقا یعنی یه نفر هدفش مشخصه شغل داره اما ساعات بیکارشم بله به جا مسجد رفتن ونماز شب یا میگرده یا میرقصه یا بدتر از اینا یا میره دیدار فامیلش یا کلا سرگرمه حالا به نظر شما اشکالی داره چرا ما حتی تو ساعات بیکاریمونم یعنی استراحت بعد از کارمونم نباید اینکارا رو بکنیم واگر بکنیم ولگرد شما خطابمون میکنید
پاسخ:
دوباره سلام
خدا همیشه انسان رو به پاکی دعوت میکنه و شیطان به گناه دعوت میکنه! اگر گناه انجام بدیم یعنی حرف شیطان رو گوش دادیم
می خواهم مسئله رو برای شما روشن کنم شما فرض کن الان قیامت شده و شما جلوی خدا قرار گرفتی خدا ازت میخواهد که خودت خوبی ها و بدی هایت را جدا کنی آیا رقصیدن و موسیقی گوش دادن رو کنار کارهای خوبت قرار می دهی؟
خدا شما رو دوست داره به همین دلیل نمی خواهد که گناه کنی گناه یعنی اینکه برخلاف ذاتت عمل کنی وقتی که انسان همین گناهانی که شما نام بردید را انجام میده کم کم از خدا دور میشه چون کسی که قلبش سیاه شده نمیتونه خدا رو درک کنه امام علی(ع) فرموده اند که قلب انسان مثل یک لوح سفید است و هر گناه یک نقطه سیاه ایجاد میکنه 
بعد دو مسعله دیگه یکی راجع به لذت جنسی میخوام بپرسم که اقا ادم با زن خودشم یه عمل جنسی انجام بده بدون ازدواجم همون عملو این که جفتش یکیه چه جوری از طریق ازدواج تازه مقدسم میدونید ولی غیر اون اگه دقیقا همون عمل انجام شه زنا وگناه محسوب میشه واگه کمتر از اونم باشه بازم گناه ولی با درجه پایین تر محسوب میشه درمورد تکبر ومقایسه ما با قارون وفرعون بگم ما والا فقط تو عمرمون چند دفعه دعوا وکتک کاری کردیم ولی نه کسیو کشتیم نه هیچی نه دست کسی رو قطع کردیم فکر نمیکنید مقایسمون با فرعون وقارون بی انصافی باشه گفتم دو مسعله اما اخریشم فارغ از بحثایی که کردم ومنتظر جوابتونم میگم در مورد ترسم از اون حیوون چه نظری دارید شاید ربطش بدید به گناهکار بودن وبی ایمان بودنم اما گفتم که از من بد ترم هستند اما این ترس ندارند مال من البته فقط ترس نیست بدم میاد اثلا نگاش کنم خیلی چندشه در هر حال بازم به امید پاسختون
پاسخ:
برادر خوب من ازدواج با زنا تفاوت ندارد؟در ازدواج همه چیز مشخص است اگر فرزندی ایجاد بشه پدرش مشخص است ، همسر ها نسبت به یکدیگر مسئولیت دارند  ، یک زندگی با دوام دارند، خانواده تشکیل میشه و باعث محبت میشه و...
من شما رو با آنها مقایسه نکردم بلکه رفتار را مقایسه کردم هر کسی از یاد خدا دوری کنه متکبر است.. تکبر یعنی اینکه خود را دیدن نه خدا را...
ترس چیزی معمولی و حیاتی در همه موجودات است و برای بقا لازمه اگر انسان نترسه ممکنه از بین برود...
ترس عامل های زیادی داره ممکنه این ترس از گربه در کودکی ایجاد شده باشه و یا از دیدن فیلم های ترسناک ایجاد بشه و... 
در مواقع ترس جز یاد خدا چیزی درمان بخش نیست امتحان کنید ... 
سلام بله در زنا وازدواج تفاوت که دارند وحق باشما بود هرچند درهردوصورت معذرت میخوام یک عمل سکسی انجام میشه اما زندگی مداوم خوب گفتید اما در موردی که گفتید فرض کنم قیامت شده برادر من اگه حساب دست خودمون بود که حتی کاری که قبول داشتیم نامردی وحتی حیوانیته مثل جنایت ناحق اونم به خودمون حال میدادیم وخودمون بهشت میبردیم وایول داشت همه چی به نفع خود تموم میکردیم پس هر چند که العان شاید تعجب کنید اما روح ظلم نکردن به دیگران واقعا توم هست اما با این حال ببخشید اما فکر کنم جواب سوالتون معلوم بود ما اگه بد تر از ایناشم کرده بودیم به نفع خودمون تموم میکردیم نه ما ها همه ادما اما در مورد موسیقی قصه اثلا فرق میکنه اثلا قبول نداریم که بده وچرا نباید همراه کارای خوبم کنم میگم اینجا دیگه بحث منفعت طلبی نیستا اثلا نمیفهمم سوالتون برا چی بود یعنی اگه من اینو جز کارای خوبم تو حساب کتاب در فرض شما بکنم خیلی جای تعجب داره اقلا اگه با کارای خوبم قاطیش نکنم جزو کارای بدمم اثلا حسابش نمیکنم البته در فرض شما یکی از رفیقای دانشگاهمیونم که حزب اللهی عین شما نه واسه شوخی خیلی جدی اومده بود به ما میگفت شما واقعا شبا میتونید راحت بخوابید گفتیم واسه چی گفت یعنی واقعا عذاب وژدان ندارید که موسیقی گوش میکنید بهش گفتیم بیا برو بابا همچین گفتی فکر کردیم ادمی چیزی کشتیم مشکلم همین طرز فکر شم ودقیقا سوالیه که مطرح کردید که فکر میکنید ادم حتی خودشم حساب خودش میرسید باید موسیقی جزو بدی های بزرگش حساب کنه یا موسیقی سیاهی قلبه یا مثل اون رفیقمون که دیگه توقع دارید به خاطر گوش کردن به موسیقی شب از عذاب وژدان خوابمون نبره که توقع رفیقمون که دیگه خیلی بیجا بود یا فکر میکنید اگه ما موسیقی حتی در فرضی که خودمون حساب خودمون میرسیم جزو بدیا نیاریم تعجب میکنید اگه جزو خوبی بیارمیش که دیگه هیچ که واقعا میگم نه واسه منفعت طلبی وخلاصی خود به نظر من اشکالی نداره دقیقا باهمین طرز تفکر مذهبیا مشکل دارم که واقعا فکر میکنند موسیقی یه چیز بزرگیه که ما حتی شبا به خاطرش از عذاب وژدان نباید خوابمون ببره موسیقی خلاصه هیچ بدی بزرگی نیست مثل قتل یه قاتلم بله ممکنه اسوده بخوابه اما مقایسه موسیقی با قاتل بودن بگیم چون قلبت سیاه شده عذاب وژدان نمیگیری عین قاتله هرچند یه موقع هایی هم قاتل حق میکشه اما درهرحال مقایسه این دو مع الفارقه بله اگه حساب دست خودمونم بود که متاسفانه محاله نه واسه منفعت طلبی بلکه واسه اعتقاد به این که موسیقی ورقص چیز بدی نیست جزو بدیا نمیاوردمش که هیچ تازه بله شاید قاطی کارای خوبمم میکردم 
پاسخ:
سلام
یعنی شما جلوی خدا موسیقی میزاری و می رقصی؟ 
یعنی اینقدر شان خدا رو پایین آوردی؟
اما درمورد اینکه گفتم نماز شب خون بودن ومسجد رفتن کسی ملاک خوبی نیست وبه ما دخلی نداره چه نظری دارید واقعا به من ربطی داره که دایی شهیدم وقتی زنده بوده مسجدش ترک نمیشده نماز شب میخونده اما در مورد موسیقی که گفتم بله همون لهویاشم منظورمه کار بد که اثلا حسابش نمیکنم اما اینکه گفتم شاید کار خوبم حساب کنم چون خیلی مریضا رو با همین موسیقی روحیشون خوب کردم یعنی اهنگ خوشکل براشون گذاشتم یه ایراد دیگه هم که شما میگیرید میگید حالا همه مشکلامون حل شده فقط پایکوبی کردنمون مونده اینکه بهونه هست چون شما حتی در صورت حل مشکل همه یعنی اگه بی نیازی بیشتر بشه هم باز با پایکوبی مخالفت میکنید واهنگ دوم اثلا قرار نیست مشکلی حل کنه فقط به عنوان یه تفریح مثل پارک مثل کلاس ورزش اومده یه ذره روحیه ها رو وا کنه ممکنه بگید شادی فقط به اهنگ نیست چرا موقع کمک زورمون میاد دست تو جیبمون کنیم تعریف از خود نمیخوام کنم اما قابل توجه شما همون گرفتارایی که گفتم با اهنگ روحیشون بهتر شد نیتممم وژدانا ریا نبود برخی مشکلاتشونم البته در حد توانمون حل کردیم وکمکی کردیم پس موسیقی حتی با کمک به نیازمندا وحل کردن مشکل یعنی حل شدن مشکلشون هم منافاتی نداره در اخر نه موسیقی لهوی نه ریش شش تیغه کردن وگردنبند انداختن نه شب گردی حیوانیت نیست حالا شما تا صبحم به قول خودتون با این منطق نجات بخش اسلامی بگو حیوانیت ولی ما میگیم نه
پاسخ:
سلام در مورد موسیقی باید بگم که موسیقی شما را از حالت عادی خارج میکنه و در این حالت شیطان راحت میتونه شما رو اغوا کنه یعنی حرفی خودش رو به شما برسونه و شما رو به راهی هدایت کنه که می خواهد(منظورم راه فساد و فحشاست) در قرآن آمده که دنیال گام های شیطان نرویم و موسیقی یکی از گام های شیطان است برای آشنایی بیشتر با مضرات موسیقی این لینک را بخوانید لینک
آیا می دانستی شمر که امام حسین(ع) را شهید کرد 16 بار با پای پیاده به حج رفته بود؟ پس دلیل نمیشه که هرکس مسجدی باشه و با خدا باشه عاقبت بخیر شود... عاقب بخیر شدن اینه که تو با ولی خدا امام خدا باشی دایی شهیدت به حرف امام گوش داد و جهاد کرد و عاقبت بخیر شد...
برادر کدام حیوانی دیدی که موسیقی گوش بده و یا گردنبند بندازه؟ چرا خودت را با حیوان مقایسه می کنی؟ حیوان خدا رو عبادت میکنه... خدا میگه شما موسیقی گوش نده و گناه نکن تا شیطان نشوی، انسان به جایی میرسه که تبدیل به شیطان میشه و شیطان اون فرد رو به هرجا که بخواد می بره... خدا میخواهد شما رو از دست شیطان نجات بده شیطان قسم خورده که همه رو گمراه کنه... این مطلب را بخوانید لینک

در زندگی یا نور داریم یا تاریکی اگر به سمت نور نروی حتما به سمت تاریکی می روی...

شما فکر نکنید چند نفر را با موسیقی شاد کردید یعنی کار خوبی کردید موسیقی سلاح شیطان است و دعا سلاح خدا... چرا آنها را با دعا آشنا نکردید؟ خدا با دعا انسان رو دعوت میکنه به امید و کار خوب  و شیطان با موسیقی انسان را دعوت می کنه به ناامیدی و گناه...
سلام دعا و روضه واینا روشون امتحان شده بود بعضیا با دعا عشقم میکردند بعضی ها نه بدتر ضعف اعصاب میگرفتند هر چند به نظرم ادم هم میتونه دعا بخونه هم موسیقی ومنافاتی باهم ندارند منتها این حرفو که گفتم منظورم این بود که موسیقی باعث کم کمک کردن به نیازمندا وبیمارا نمیشه چرا چون ممکنه من به عنوان مثال البته میگم من اهل موسیقی باشم ولی از لحاظ مالی هم در حد توانم البته به نیازمندا کمکم کنم چون یکی از ایراداتون اینه که مردم نیازمند موندند اونوقت بعضی ها فکر موسیقی اند از یه جایی به بعدم که واقعا دیگه کاری نمیتونیم در مورد نیازمندا کنیم منتها گوش کردن موسیقی توسط من نه به ضرر اوناست وعدم گوش  کردنشم باز مشکلی از اونا رو حل نمیکنه اما اینکه گفتید موسیقی ادم از حالت خارج میکنه البته اختیار بدنش که تکون میخوره رو منظورتون این بود که من العان موسیقی گوش میدم بعد توحین موسیقی مثلا میرم زنا میکنم نه تا حالا که نه من نه رفقام چنین نکردیم البته رفقام بادخترا برعکس من زیاد میپلکند اما اونم به موسیقی ربطی نداره یا ممکنه بگید باعث تضعیف درسا میشه یا باعث کم شدن کیفیت کار من هم درسمو خوب میخونم هم سرکار مخصوصا سرکارو باز شاید تودرس خیلی نه اما هر کاری که رفتم تا جایی که میتونستم خوب انجام دادم وباقی هم ازم راضی بودند چون ممکن بود بگید یکی از ضرراش ایناست که تو مورد خودم که صدق نکرده پس حالا اینم که بگیم موسیقی ادمو به جاهای خطرناک میکشونه تا حالا که چنین نشده
اما اینکه میگید چرا خودمو با حیوان مقایسه میکنم امیدوارم اشتباه برداشت کرده باشم روحانیا دیدم مثلا میگند یه نفر فکر خوروخواب تازه اونا حتی حلالشم میگفتند که فقط فکر اینا باشه ولی به معنویات فکرنکنه حتی اگه ثروت داشته باشه هم حیوانیته یعنی ما حیوانیم ؟ چون یه نفر به من گفت هرچی میخوای از نماز اول وقت بخواه نجات تو اینه بهش همین حرفایی که به شما میزنمو زدمو گفتم کجای این دین که به موسیقی وتیغ زدن صورتم کار داره بابت یه همچین چیزای کوچیکی مواخذه میخواد کنه ادمو نجات بخشه بعدم بهش گفتم من حاجتی ندارم که به خاطرش بخوام متوسل نماز اول وقت شم این حرف از حیوانیت زد که مثلا من که همه چی دارم تنها سختیم همون ترسیه که گفتم به غیر اون دیگه هیچی چون نماز نمیخونم دچار حیوانیت شدم امیدوارم منظورشون این نبوده باشه که ما حیوانیم واشتباه برداشت کرده باشم درمورد پایین اوردن شان خدا هم هرچند اگه ادم بهشت بره پایکوبی هم داره اما نه منظورم اون نبود منظورم این بود که کار بدیش نمیدونم وگرنه که نه خیر جلو خدا نمیرقصیم هرچند که قبلا هم گفتم اگه حساب دست خودمون بود حتی کارایی که قبول داشتیم بده هم پاکش میکردیمو کلا هوای خودمونو خیلی داشتیم که متاسفانه اونی که شما گفتید فقط یه فرضه وخدا خودش حساب میکشه وحساب به ما نمیسپره که بتونیم به خودمون حسابی حال بدیم
پاسخ:
انسان یک روح دارد و یک جسم ،  اگر  انسان فقط به جسمش برسد خب با حیوان که فقط به جسمش می رسد تفاوتی ندارد ولی اگر به روحش با دعا و نیایش و عمل به احکام برسد و شهوات خودش رو کنترل کند به مقام فرشته و بالاتر از آن می رسد و به جایی می رسد مثل پیامبر(ص) به نزدیکی خدا برسد...

نماز یعنی اینکه انسان در مقابل خدا غرور و تکبر خودش رو از بین ببرد خدا فقط متکبر است و انسان نباید جلوی خدا تکبر بورزد

چرا موسیقی را کار بدی نمی دانی؟ اصلا موسیقی را مفید بدانیم ولی خدایی که تورو خلق کرده گفته گوش نده آیا سرپیچی از دستور خدا جایز است؟
در اون دنیا خدا سه کتاب باز می کند یکی گناهانت است یکی خوبی هایت و دیگری نعمت هایت... مثلا ما بدی هایمان را پاک کنیم آیا می توانیم جواب نعمت هایش را بدهیم؟ نعمت هایی مثل سلامتی ، پدر و مادر و ... 
امام زمانم که وقتی ظهور کنه ما گناهکارا باید سوراخ موش پیدا کنیم ما با دعای فرج برا نابودی خودمون دعا کردیم نمیدونم ولی زمانی که یه روز میخواد گردن ما رو به دلیل گناهامون بزنه یاری کنیم واگرنه باید سرزنش شیم زمان امام حسینم همین بود دیگه خیلی ها یاری نکردند دین رو چون میدونستند همین دین مثلا فردا به واسطه گناهای کوچیکشونم مواخذشون کنه اما اینم که گفتید خدا رو بشناسم ببینم خدا بامن چیکار میکنه چیکار میکنه روزگاری کسی جرات نداشت به ما چب نگاه کنه راستش یه مدت نماز اول وقتم میخوندم العان نمیخونم چرا چون اون قدرت واون جذبه رو ازم گرفت وحتی یه بچه جرات میکرد واسه من شاخ وشونه بکشه منم مثل ماست وارفته نگاش کنمو نزنمش شاید شما اینو خوب بدونی ولی ما بد میدونیم یکی دیگه از مشکلاتم با طرز تفکر اسلامی هم همینه مثل ماست وارفته بقیه رو نگاه کردن سیلی بی پاسخ گذاشتنو یا مثل ماست وایسادن تا زیر کتک لح شدنو چنین حماقتی بزرگواری ونشون روح بزرگ میدونه ولی برعکسش که عین عقله رو نشونه کوچیکی روح وتازه حماقت میدونه بازم از حرفای روحانیا اینجوری برداشت میشه مثلا میگند میدونی چرا فلان عالم به اون درجه رسید چون از زنش کتک میخورد هیچی نمیگفت توسخنرانی های اقای هاشمی نژاد اینو شنیدم خلاصه نماز اول وقت تازه اون چیزی که داشتیمم گرفت خلاصه من نمیتونم مثل شما مذهبی ها مثل ماست وارفته بودن رو بهش افتخار کنم واز جذبه وقدرت وحساب بردن بقیه ازم ضعف بدونمش حالا ازهمه مساعل جزعی مثل موسیقی وتیغ زدن صورت بگذریم اما واقعا دینی که ادمو مثل ماست وارفته کتک خور میخواد وتازه برعکس اینو حماقت میدونه شما به من بگو دین نجات بخشیه ؟ 
پاسخ:
این بزرگترین دروغی که ما شنیدیم!!! کدام امام  گردن گنه کارا رو زده که امام زمان هم مثل آنها گردن بزند؟؟ امام زمان مهربانه البته در مقابل دشمنان سرسخته!! آیا شما دشمنش هستی؟ اگه می دونستی که امام زمان چقدر تورو دوست داره این حرف رو نمی زنه... اصلا دلیل غیبت ایشون همینه اگر ایشون ظهور کنه و شما قدر ایشون رو ندونید کفران نعمت میشه(امام زمان نعمت اصلی و بزرگ خداست) و وقتی کفران بشه بلا و عذاب برای ما نازل میشه.... 

دلیل اینکه مردم کوفه امام حسین(ع) را یاری نکردن این بود که ایشون رو به عنوان امام و سرپرست قبول نکردند و یزید را چون قدرت و پول داشت قبل کردند...
اگر خدا میخواست شما رو به خاطر گناهان کوچک و بزرگ مواخذه کنه لازم نبود 124000 پیامبر بفرسته و امام حسین(ع) را بر سر نیزه بفرسته و می توانست با هرگناه بر سر مردم عذاب بفرسته .... خدا تو رو دوست داره و میخواد با عمل به دینش و احکامش پاک شوی و آرامش بدست بیاری

آیا قبول داری که همه انسان ها مخلوق و بنده خدا هستند؟ آیا درسته که بهشون ظلم کنیم و بزنیمشون؟ البته در اسلام حکم قصاص را داریم اگر به ضربه ایی زدند شما هم بزن ولی حق اسراف کردند و بیشتر زدن را ندارد که اگر بیشتر بزنی ظالم میشه... مسلمان باید بین خودشون مهربان باشه و در مقابل دشمنان سرسخت باشه...
دلیل اینکه اون عالم بالا رفت به این دلیل بود که صبر داشت و صبر باعث بالا رفتن میشه البته می تونست اون زن رو طلاق بده که در اسلام این حکم وجود داره ولی ایشون صبر رو انتخاب کرد...

شما باید با مهربانیت  رفتار خوش افراد رو جمع کنی نه اینکه ب رفتار بد اونها رو دفع کنی... مهربانیت یکی از صفات خداست ولی ترساندن و ظلم ستم از ویژگی های شیطان است
سلام ایا شما العان کسی مثل اقای بهجت نمیشناسید که همون قدرتا رو داشته باشه وبه من معرفی کنید
پاسخ:
سلام نه هنوز نمی شناسم
اینجور افراد بیشتر در گمنامی زندگی می کنند و بعد از مرگشان مشخص می شوند 

هر که را اسرار حق آموختند
 مهر کردنندو دهانش دوختند
وانکه را اسرارعشق آموختند 
داغ کردنند و جانش سو ختند
ضمنا من با وجود موسیقی نا امید نیستم کیفمم کوکه فقط گاهی موقع ها عصبی میشم اونم حق دارم بعد هزار بار تذکر وتازه قبول ولی عمل نکردن بقیه یعنی مخالفت نمیکنند ولی خلاف حرفشون عمل میکننده چون گفتید موسیقی به نا امیدی وافسردگی دعوت میکنه من نا امید نیستم
پاسخ:
نا امیدی از رحمت خدا رو میگم.... بزرگ ترن گناه و بدترین گناه نا امیدی از رحمت خداست...
حرفایی مثل اینکه خدا من رو نمی بخشه
این همه گناه کردم این هم روش
و ...


دوباره سلام در مورد موسیقی که حرفی دیگه نیست به دلیل اینکه جنایت نیست و تازه اگرم جنایتی بشه به خاطر موسیقی نیست مگر در یک صورت که مثلا یه بسیجی بیاد بساط موسقی به هم بریزه بله اونجا ممکنه یه کتک کاری مفصل هم بکنیم اما در غیر این صورت خیر اما اینکه گفتید همه مخلوق خداییم وزدن مخلوق خدا درست نیست خب بله ولی اینکه من وایسم کتک بخورم وتازه شما این کتک خوریای منو بزرگی بدونی وبرعکسش تازه حماقت خب نمیتونم قبول کنم یا نمیتونم قبول کنم مثل اون عالم از یه ضعیفه کتک بخورم وهیچی نگم ودلم به شعارای صفای دل ومقام معنوی واینا خوش کنم یا بعضیا داریم کتک میخوریم میبینه خوابیدیم داریم کتک میخوریما اگه بزنیم میگه حماقت کردی خب ادم عاقل منو داره مدام میزنه اونوقت اگه منم بزنم بی کلاسی کردم اثلا ادمی که وایسه کتک بخوره با یه ادم بی دست چه تفاوتی داره مخلوق خدا تاوقتی نزده نمیخوره وقتی زد یا بدتر از اون وقتی مداوم زد ومداوم اذیت کرد حتما جوابشو میگیره چون باز ببینید یه مقابله به مثل داریم یه دفاع یه موقع یه چک میخوری یه موقع میخوابونند میزنندت تو اون موقع واقعا زدن چیز خوبیست هر چند ممکنه بعضی موقع ها ما به حق کتک بخوریم اما موقع نا حق که دیگه هیچ چون هم روانشناسای دینی هم ضد دینی باهاشون که صحبت میکردم با عقیدم تو مورد زدوخورد مخالف بودند روانشناسای دینی که هیچ صراحتا نه ولی مفهوم حرفشون این بود بله اگرم کتک بخوری کتک نزن مثل ماست وارفته نگاشون کن وکتک زدن رفتار پرخاشگرانه هست هر چه قدرم واسشون دلیل ومنطق میوردم که اقا اتفاقا عقلم تو اونجا دفاع وزدن حکم میکنه جوابی واسم نداشتند وبازم حرف خودشون میزدند واقعا العان که یه بچه دماغو میتونه به من زور بگه بعد منم مثل ماست وارفته نگاش میکنم خوبه ؟ یا اون موقع خوب بود که بزرگتر از اینم جرات چب نگاه کردن به منو نداشت البته ببخشیدا چون اسلام همه چیزش برعکسه شاید شما العانو بگی خوبه واون موقع رو بگی بده
پاسخ:
سلام موسیقی جنایت نیست؟ ظلم کردن به خود و دیگران جنایت نیست؟ دور کردن خود و ودیگران از خدا جنایت نیست؟ پس چه چیزی جنایت است؟ حتما باید چاقو را برداری و در جسم دیگران فرو ببری آنوقت جنایت است؟ آیا ضربه زدن به روح جنایت نیست؟

اون عالم می توانست اون زن رو طلاق بده و خدا این اختیار را بهش داده بود ولی گزینه صبر و محبت به همسر رو انتخاب کرد... حتما داستان حضرت ایوب را شنیدید که با صبر به کجا رسید
شما حتما کاری کرده اید که دیگران برای شما مزاحمت ایجاد کرده اند و یا دوستان ناباب دارید وگرنه کسی بی خودی دعوا نمی گیرد...
هرچقدر شما پیش خدا بالا بروید و رضایت خدا رو بر رضایت مخلوق مقدم کنی مخلوقات و کارهایشان برات بی ارزش می شود و خدا برات ارزشمند میشه...
مثلا شما الان یک فرد بیست ساله هستید آیا با یک کودک دعوا میگیرید؟
وقتی شما از نظر معنوی بزرگ شدید  به دیگران که خدا را نشناخته اند می خندید و برای شما مثل همان کودک هستند... کودکانی که اسیر دنیای فانی شده اند و سر چیزهای بیهوده می جنگند...


در پایان ببخشید صراحتا حرفامو زدم و مزاحم شما شدم دو هدف داشتم یکی اعلام نظر وعقده گشایی ودیگری اینکه اثلا ببینم چیا رو واقعا مذهبیا میگند چیا رو نمیگند به چی اعتقاد دارند به چی ندارند همون حرف روحانیا رو درست برداشت کردم یا اشتباه خلاصه خواستم به نوعی مطلبو بکشم بیرون
پاسخ:
نه برادر شما مراحم بودید انگار حرفای قدیم خودم رو به خودم تحویل دادید...
هر گناهی که می دانی را ترک بعد ببین خدا با تو چه میکنه...
بازم سلام نمیدونم چند سلتونه که گفتید حرفای قدیمتون به خودتون تحویل دادم در هر حال بله موسیقی جنایت نیست تعجب میکنم یه جور تعجب بر انگیزی هم ازمن پرسیدید جنایت نیست ؟ درهرحال گفتم چون یه بار پدرم میگفت مثلا یکی موسیقی گوش میکنه ممکنه تو اون حالت معذرت میخوام بره باکسی زنا کنه اگر شما به این میگید ضربه زدن به روح وبه این دلیل تازه جنایت هم میدونیش وتازه با تعجب میگید جنایت نیست واقعا من مرده اون تعجبم که ازکجا میاد باید بگم خیر موسقی گوش میکنم گناهای دیگه هم ممکنه باشه اما نه تا حالا چنین نشده که وسط موسیقی به قول پدرم برم حالم از دست بدم زنا کنم نه من حتی رفقای دختر بازمم چنین نکردند هیچ وقت من که خودم با دخترا نمیپلکم جدی میگم دیگه نمیدونم چه ضربه ای به روح میزنه وچه جنایتیه شما برو یه امار بگیر منتها خیلی حرفه ای ونامحسوس ببین مردم ته دلشون از گوش کردن به موسیقی ناراضیند برا مثال من خودم چند بار برا امتحان ادا مذهبیا رو دراوردم  من خوب ادا درمیارم واقعا هم اینطوره بعد از موسقی وباقی بد میگفتم میخواستم ببینم اونا چه میکنند عکس العملشون چیه دیدم نه واقعا با رضایت خاطر گوش میدند دیگه نمیدونم چه ضربه ای به روح میزنه وچه جنایتیه هنوزم میگم دلیل اون با تعجب پرسیدنتون نمیفهمم انگاری من یه چیز واضح مثل العان که شبه رو انکار کردم وگفتم العان روزه در صورتی که این نیست حرفه ای امارگیری کن ببین اکثریتم همین حرف من که موسیقی جنایت نیست میزنند یا نه واقعا دیونه اون تعجب شدم
پاسخ:
سلام بنده 22 سالم هست
مضرات موسیقی را لطفا بخوانید بعد می خواهم ببینم بازم موسیقی گوش می دهید یا نه!! اینم لینک 

می دونم گوش نکردن به موسیقی سخته چون یک نوع اعتیاد  در شما ایجاد کرده و باید حتما جایگزینی برای این اعتیاد بگذارید که به نظر من دعا را جایگزین کنید دعاهایی مثل دعا کمیل زیارت عاشورا دعا عهد دعا ندبه و...
نه اقا قبلا که یه ذره لات تر بودم البته همون موقعشم مرام داشتم حالا که اروم تر شدم سبب اذیت ومسخره میشم یکیش همین بچه دماغو که 14 ساله هست وسوم راهنمایی ما کاری نکردیم وگرنه بله با این 14 ساله که حتما یه روزی دعوا میکنم منتها حالا فقط در حد مسخره کردن و چیزای الکی بوده یعنی پرش به پرم نگرفته هنوز وگرنه پر پرش میکردم بله ممکنه با کودک هم دعوایی کنم دومطلب چون هست 1 خب وقتی یکی حد خودشو نمیدونه یا همون که گفتم میخوابونه ما رو میزنه حالا فکر کرده العان اروم شدیم از ببویمونه چه میشه کرد 2 ممکنه بگید من ضعیف النفسم خب زمان ما که بزرگترامون یا پدرامون حتی مواقعی به ناحق وبا لذت ما رو میزدند و میگفتند بزرگتر گفت بمیرم باید بمیری از رو ضعفشون نبود حالا جدیدا ضعف شده البته خیلی وقتا هم حق میزدند تازه اگه ما بریم یه نوجوون وکودک اذیت کنیم یه چیزی اما اونا شروع میکنند ودیگه یه موقع بیش از حد پررو میشند که ما رو بخوابونند بزنند ادمایی مثل شما هم که فقط ما رو سرزنش میکنند ونوک تیرشون سمت ماست واقعا من نمیدونم چه طور کتک خوردن از یه ضعیفه ویه بچه دماغو 14 ساله رو بزرگی میدونید واقعا بر مبنای چه تحلیلی این حرفو میزنید قبلا هم گفتم اسلام همه چیش برعکسه به این ضعیفی وذلت میگه روح بزرگ برعکسش حماقت میدونه بعدم جالبه اگه یکی روزی کج بره ازش میپرسند مگه از راه راست چه ضررری دیدی کلی که بقیه ضرر کردند که بماند یکی از ضرراشم همین کتک خوردن از بچه رو نشونه بزرگی میدونه اون وقت ادما رم به همچین دیدگاهی که کلش ضرر دعوت میکنه بعدم میگند مگه چه ضرری دیدی واقعا که بعضی سوالاتم دیگه نگیم بهتره بعد مثلا من از شما کوچکترم منتها چون شما ارومی من بیام سو استفاده وبه ناحق شما روبزنم یا بدتر مداوم بخوابونمتون چپ وراست چک بزنمتون ناحقم که میزنم ناموسا ناموس صورت منو نمیاری پایین که اگه بیارید والا حق دارید دینی که کتک خوردن توصیه میکنه نجات بخشه ؟ واقعا که بعضی چیزا رو درک نمیکنم وهیچ جوره تو کتم نمیره 
پاسخ:
من گفتم که در اسلام قصاص داریم یعنی اگه یکی زد تو گوشش تو هم بزن تو گوشش... ولی زیاده روی نکن

اگه بتونی طرف رو با اخلاق خوب  جذب کنی بهتره...
حالا اونا بیرون بود اما تو خونه هزار بار باخواهش وتمنا گفتم سرزده اتاقم نیایند انگار نه انگار بعد هزار بار گوش نکردن ببخشیدا ولی به قول داداشم حق ندارم قاطی کنم سگ شم پاچه بگیرم اگرنه چرا حق ندارم
پاسخ:
برادر شما هیچ ریگی در کفشت نداشته باش نگران این هم نباش که کسی سرزده وارد اتاقت بشه و از اسرارت باخبر بشه....
مثلا کسی که داخل  موبایلش سالمه هیچوقت نگران این نیست که دیگران داخلش رو ببینن...
شما کارت رو درست کن اعصابت راحت تر میشه
خلاصه با همین طرز تفکر که موسیقی جنایت میدونید وکتک خوردنم که قبلا گفتم مشکل دارم اما مورد دیگه یکی از خواننده هامون به اسم مرتضی پاشایی فوت کرد سرطان داشت ربطش به عوارض موسیقی ندید یه مداحم ممکنه سرطان بگیره خلاصه واقعا ناراحت شدیم اهنگای خوبی هم داشت مثل قلبم رو تکراره منتها نه به دلیل خوانندگی چون یک انسانه واقعا ناراحت شدم خدا کنه به خاطر خواننده بودن جهنم نبرندش
پاسخ:
موسیقی را من جنایت بر خود می دونم... ظلم بر خود می دانم فردی که باید رها باشه خودش رو اسیر موسیقی کنه اشتباست...
بهترین کار اینه که برایش فاتحه بخوانید...
سلام این عواقب قبلا هم خونده بودم که باهاش مخالف بودم یکیشم همون زنا که پدرمم گفت ولی من تا حالا زنا نکردم با اینکه زیادم گوش میدم یعنی در اوقات بیکاری وتمام اهنگا رو تقریبا حفظم اعتیاد هم نمیشه گفت پس من قبلا همشو مطالعه کرده بودم منتها قبول نداشتم العانم چیز جدیدی ندیدم که مخالفش بودم نمرات درسیمم پای غرور نذارید اما خوبه قصدم به رخ کشیدن نیست وخب موسقی حالم داره و لذت بخشم بله هست مثل غذا خوردن که لذت داره وشما لذتش واسه یه بارم که نمیخوای هرروز وهرفصل وهرسال 3 وعده مداوم استفاده میشه اینکه از نمره درسیمم میگم چون بعضیا همین ضعف اعصاب میگند ومیگند سبب کم شدن هوش ونمره نگرفتن ونفهمیدن درس پایین شدن کیفیت کار میشه خواستم بگم نه بازم میگم پای به رخ کشیدن نذارید اثلا ادم به رخ کشیدن نیستم اما خلاصه چون غذا رو زیاد تکرارش میکنی باید به غذا خوردن یا مثلا گردشم بگید اعتیاد مسلما نه من تو اوقات بیکاریم گوش میکنم موقع کارم اگه کارم تو یه مغازه ای باشه همراه با کارم ممکنه گوش بدم ممکنه نه یعنی از کارم به خاطر موسیقی نمیزنم 
پاسخ:
سلام زنا برای همه اعضا وجود دارد و موسیقی انسان را بهش دعوت می کند

رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم فرمود:  

زنا برای همه اعضای انسان وجود دارد:

زنای چشم، نگاه به نامحرمان است

زنای زبان، سخن گفتن با نامحرمان به قصد لذت طلبی

زنای گوش، شنیدن سخن نامحرمان

و زنای دست، لمس بدن نامحرمان است.

بحار الانوار، ج 104، باب 91، ص 31 تا 42

در مورد هوش باید بگم هوش و عقل فقط درس خواندن نیست عقل این است که انسان ، خدا را بتواند درک کنه و بتواند تفاوت خوب و بد را بفهمه... بفهمد که این دنیا فانی است و گناه بر سر انسان چه می آورد...

عاقل کیست؟

به هر که عقل دادند، چه ندادند؟ به هر که عقل ندادند، چه دادند؟

عقل چیز عجیبی است. البته فکر نکنید عقل همین است که ما داریم

یک دسته دیوانه اند و در دیوانه خانه هستند و ما عاقل هستیم، نه!

عاقل آن است که به فکر آخرت باشد،

کسی که آخـــــرت را انتخاب می کند، این فرد عاقل است.

وکسی که دنـــیــا را انتخاب میکند از نظر اسلام این فرد عاقل نیست....

بنابراین عاقل خیلی کم است.. خیلی...

آیت الله مجتهدی تهرانی
در مورد اتاقم هرچند من دیگه یه جوونم شما هم یه سال فقط ازم بزرگتری یعنی پس یه جورایی میتونیم اثلا رفیق باشیم وراحت تر باشیم حرفمو میفهمی من یه جوون بزرگم حتی اگه کار بدیم بکنم فکر کنم کسسی حق نداشته باشه سرزده تو اتاقم بیاد اما اگه اشکال نداره منم قسم بخورم به خدا اتفاقا وقتی داشتم واسه شما پیام مینوشتم سر زده اومدند واعصابم خرد شد واتفاقا میترسم با خبر شند تو یه وبلاگ مذهبی اومدند چون مامان منم یه ذره دهن لقه بعد فکر میکنه مثلا العان مومن بودن پز داره میره به همه میگه بعد 1 سوژه عام وخاصمون میکنه 2 نمیدونند من برا شما که حرفای مخالف زدم فکر میکنند حزب اللهی شدم اون وقت توقعشون میره بالا دیگه یه فحش از دهنم خارج شه میگند تو که تو وبلاگی که اقای بهجت مطالبش میگه سر میزنی ما ازت بیشتر از این توقع داریم دیگه علی خطر باید بشه ذلیل همه چون تو وبلاگی که مطالب اقای بهجت بوده سر زده والعان دیگه باید اثلا مقدس باشه چه برسه که فحش از دهنش خارج شه بزن بزن کنه نمیدونند که اتفاقا من وارد وبلاگت شدم اما داشتم سه ساعت چونه میزدم ومخالف حرف میزدم که هنوزم مخالفم در صورتی که از علی خطر اگه بدتر از اینشم بکنه کسی تعجب نمیکنه ولی از علی خطری که تو وبلاگ مذهبی سرزده بله حتی توقع موسیقی هم ندارند چه برسه به فحش وبزن بزن خلاصه اتفاقا برا شما داشتم مطلب مینوشتم سرزده اومدند تو اتاق که من قاطی کردم شایدم فکر کنید مخفیانه موسیقی گوش میکنم در مورد موسیقی بازم میگم موسیقی اثلا مثلا مثل سیگار چیزی نیست که من بخوام مخفیانه گوش کنم 
پاسخ:
شما در دنیا به مومن بودن معروف باشید بهتره یا فاسق بودن؟ پیامبران آمدند که انسان را پاک کنند یعنی همه باید مومن شوند... در ابتدا انسان مسلمان می شدود یعنی تسلیم حرف خدا میشه یعنی هرچی گفت انسان باید تسلیم بشه سپس انسان مومن می شود..
با خدا بودن عین عزت است نه ذلت.. خدا عزت مند است نه ذلیل... آیا امام علی(ع) عزت مند بود یا ذلیل؟ شما باید الگو خودت را امام علی(ع) قرار بدی و ایشون رو قبول کنی 
نکته اخر خودت جوونی وفقط یه سال ازمن بزرگتری بهتر میدونی من جوونی که بزرگ شدم حتی اگه بدترین کار دنیا هم بکنم مثلا فیلم بد ببینم واقعا ممان بابا خواهر حق دارند تو کار من سرک بکشند من که دیگه نوجوون 15 16 ساله نیستم که تازه اول خط باشم واول مساعل جنسی بگند هنوز واست زوده 21 سالمه حالا یه فیلمی هم ببینم حق ندارم دیگه میگم فکر نمیکنم برا 21 ساله فیلم بد دیدن زود باشه واقعا چه نظری داری هرچند میگم امروز واقعا وقتی داشتم واسه شما مطلب مینوشتم سرزده وارد اتاقم شدند وقاطی کردم منو که شناختی اگه کاری کرده باشم صراحتا میگم کردم واینم به خاطر پرویی نیست یکی به خاطر اینه که بعضی چیزا مثل موسیقی اثلا قبول ندارم یکیشم روراستی که العانم حرفمو باور کنی میگم سر وبلاگ بودم کار بدی نمیکردم دارم راست میگم چون اگه کرده بودم یا میگفتم یا اثلا ادامه بحث نمیدادم مورد دیگه اگه میشه حالا که هم سنیم یه جورایی یعنی هم سن وسالیم واختلافون فقط یه ساله اسمتو به من بگو وتو این متن نه جای دیگه از خودت که قبلا هم عین من فکر میکردی ولی به راه اومدی بگو یعنی اگه اشکال نداره یه جورایی رفیق باشیم البته اگه نمیترسید دوباره گمراهتون کنم واتیشم شما رم بگیره
پاسخ:
نه داداش کسی که بداند و بفهمد از چه منجلابی بیرون آمده دیگر به آن باز نمی گردد... الان نفس شما اماره است و شیطان هم راحت شما رو گول می زند و گناه می کنید...وقتی که لذت گناه رو ترک کنید به نفس لوامه میرسید و تا وقتی که خدا را نشناسید  گناهان را ترک نمی کنید...
اسم بنده الیاس است
برادر من  از این همه گناه رها شو برو وضو بگیر  و بشین با خدای خودت حرف بزن ...
.
.
.
خدا دوست دارد بنده اش بگوید: خدایا ! غلط کردم.

دیدید وقتی بچه ی شما اشتباهی می کند ، می آید به شما

می گوید : من غلط کردم ؛ چقدر خوشتان می آید .

گریه می کند و اشک می ریزد ، که آقاجون! غلط کردم ، من

را نزن. شما او را بغل می کنید و به خودتان می چسبانید و نوازش

می کنید. شما بنده اید ، این طورید ، آن وقت خدا !

فقط یک کلمه انسان بگوید : خدایا! ، نفهمیدم ، بد کردم ،

عمرم را به بطالت صرف کردم

آیت الله مجتهدی تهرانی
 
با این نوجوون 14 ساله چیکار کنیم هنوز به حد زدن نرسیده البته ما هم که هم سن این بودیم یه شرارت هایی داشتیم منتها بزرگ کوچیکی بیشتر حالیمون بود در مورد جایگزین کردن دعا کمیل وزیارت عاشورا هم بازم ناراحت نشی برادر نمیگم بده منتها دومسعله هست به نظرم اینا تعارضی باهم ندارند دوم ناراحت نشی اما اینا واقعا لذتی نداره من بخوام جایگزین کنم
پاسخ:
ببخشش ... او بدی کرد تو خوبی کن...
می دانی چرا دعا برای تو اثر نمیکنه؟ چون تا وقتی لذت های دیگه مثل موسیقی و فیلم بد را رها نکنی لذت دعا نمی یاد باید تصمیم بگیری آنها را ترک کنی سپس لذته خودش می آید
دوباره سلام دیگه اینجور سخت گیرانه نگاه کردن به زنا که دیگه همه حتی منی که نه با دختر دست میدم نه چیز دیگه ای فقط گاهی اوقات شوخی میکنم اونم واقعا میگم شوخی اونم مثل اینکه مثلا من وشما شوخی کنیم واقع میگم اگه قصد لذتی داشتم میگفتم راست میگم وخیلیا دیگه که مثل منند زنا کارند وباید مجازات زنا رو تحمل کنند یکی از خوب نبودنای اسلامم همینه اثلا مثلا دروغ حرام میدونه حالا کوچک بزرگش بگذریم بعد ما دروغی نمیگیم منتها مثلا یه تصویری نشون میدم که طرف مقابل حرفمو باور کنه که دروغم نگفته باشم بعد اسلام میگه دروغ که فقط زبونی نیست نشون دادن الکی یه چیزم دروغه ومجازات دروغ داره یا راجع به زنا که واقعا حالا لمس بدن نامحرم بگی یه چی اما اگه شنیدن صدا وحرف زدن و نگاهم درست که بد هم ردیف اون عمل اصلیه بخواد قرار گیره وزنا تلقی بشه ومجازاتشم با مجازات کسی که عمل اصلیه یعنی زنا رو انجام داده یکی باشه واقعا عادلانه هست اقا الیاس اینجوریه که بگو اثلا عین قدیما حتی تو مهمونیایی خانوادگی هم زن ومرد از هم جدا باشند که یه وقت زنا نکنند البته زنا به شکل اون روایت در صورتی که هرچی ضرره مال همون دورانه اگه از ما خسته شدی میتونی جواب که هیچ اثلا میتونی نظرو ثبت نکنی ما منتهاش کارمون گفتن بود 
پاسخ:
سلام آیا می دانستی خدا غیرتمند است؟ و این غیرتی که در انسان است سرچشمه آن خداست؟ یعنی خدا نباید غیرتی شود وقتی شما با نامحرم شوخی میکنید؟ 
هر گناهی که انسان اون رو کوچک بشماره بزرگ میشه مثل همین شوخی کردن یا دست دادن یا نگاه کردن وقتی شما معصیت خودت را کوچک میشماری و به بزرگی خدا نگاه نمی کنی باید مجازات شوی چه در این دنیا یا در آن دنیا....
همیشه انسان باید مواظب باشه که دچار زنا نشود...
در مورد مومن بودن وفاسق بودن حالا همچینم نیستیم که منتها معروف شیم به مومن بودن یه دردسرایی داره دیگه همون توقعه که میره بالا وبه نظرم خوب نیست در مورد هوش هم من نخواستم به رخ بکشم میگم تو ذهنت ازمن یه ادم خفن نساز خیلی هم دیگه اونجوری نیستم منتهاش خواستم بگم اخروی نمیدونم ولی ضرر دنیایی واسه من نداشته هرچند اکثر مردم میخواند کارشونو براشون درست انجام بدم وحتی اگه حرف شما درست باشه کسی کار نداره که من خدا رو درک میکنم یا نه همونطور که خودمم کار ندارم نخواستم بگم باهوشم خواستم بگم وقتی موسقی ضرر دنیایی نداره دیگه چرا گوش کردن من بهش میشه بی عقلی چون واقعا ضرری ندیدم دنیاییش میگم باز نزنی تو خط حرفای معنوی مثل صفای روح واینا اون موردی هم که گفتم امار گیری کن ببین مردم موسیقی با اکراه گوش میدند یا با لذت بعد گفتی من معتادم خب میتونی این امار گیری انجام بدی ببینی حرفم اشتباهه یا درست دیگه باید برم سرکارم عصر یا شب اگه اشکال نداره بازم میام
پاسخ:
باز هم می گویید ضرر ندارد؟ این همه گفتم الکی بود؟ این همه گناه که می کنید کمه؟ فکر کنید روزی چقدر گناه می کنید؟ آیا نمی ترسی با گناه از دنیا بروی؟ شما موسیقی و نگاه به نامحرم را ترک کن و دعا  و نماز خواندن را شروع کن من به شما قول می دهم ایمانت روز به روز قوی تر بشه
اگر نشدی بیا همین جا هر چی خواستی بهم بگو 
خدا شما را آفریده که خلیفه خدا در روی زمین شوی!!! یعنی جانشین خدا بشی یعنی همون کارهای خدا را روی زمین انجام بدی( مثلا خدا قدرت خلق کردن را به حضرت عیسی(ع) داد) بعد شما خودتو با موسیقی و گناه سرگرم می کنی؟ یکم بیدار شو دارد عمرت می گذرد... شیطان را شکست بده
شیطان مردم رو سرگرم کرده که از اون دنیا غافل بشوند اما نمی دانند که آن دنیایی وجود دارد فقط کافیه کمی فکر کنند... 15 دقیقه بزار فکر کن که این دنیا چگونه خلق شده این همه نظم در بدن تو چگونه ایجاد شده، چرا خورشید ثابته و زمین می چرخه، به بزرگی دنیا پی ببر...
اسیر شیطان نباش خودت رو نجات بده همانطور که من نجات پیدا کردم
سلام العان از اینترنت مغازه دارم استفاده میکنم با اجازه صاحبکارم میگید بازم میگم ضرر نداره گفتم که دنیایی منظور بود دیگه وقتی من کارمو خوب انجام میدم پولمم میگیرم وقت ازادم دارم پس انداز واسه اینده هم دارم دیگه نمیتونم بهش بگم ضرر که میگید این همه گفتید الکی بود دیگه من به چی این بگم ضرر واینم که گفتید خدا غیرت منده کوچک شماردن گناه درهرحال واقعا شما میگی بعد میپرسی که الکی بود ولی انگار به جوابا دقت نمیکنی مثلا همین زنا هم باید بگم واقعا اگه ادم بخواد مجازات شه هیچ اما اینجور نگاه سخت گیرانه اسلام در مورد زنا رو تازه به عنوان دین نجات بخشم معرفیش میکنی بله اگر همون مجازات کسی که زنا کرده رو متحمل شیم به خاطر یه شوخی یا به خاطر اینکه عین دوران مسخره قدیم محرم نامحرم جدا ازهم نیستند واقعا عادلانه نیست قبول کن بازم میگم هرچی بدبختی وضرره مال همون دوران متحجرانه هست تازه با اون همه شکست مسعولای ما بازم میخواند مردم به فرهنگ قدیمی برگردونند هرچی ضرر وعقده وبد بختیه مال همون دورانه که عکس خواننده تو خونه داشتنم جنایت بود نوار از مردم میگرفتند کسی کروات میپوشید قیچیش میکردند ودیو که دیگه هیچ بازی شطرنجم همینطور البته مثل اینکه ما از دو دنیای متفاوتیم وضرر وسود از نگاه ما فرق داره من که اثلا دوست ندارم به دوران مسخره دهه 60 برگردم البته نمیگم العان که دیگه از اون وری همه با دختر یه کارایی میکنند وناموس حالیشون نیست خوبه لمس منظورمه ها نه شوخی معمولی که بهش زنا هم بگید ولی دوران دهه 60 که همه عین شما حتی صحبت کردن با نامحرمم هم ردیف زنا میدونستند با استناد به این روایت تازه این منطق بی منطقی که صحبت هم ردیف عمل معذرت میخوام سکسی قرار میده منطق برنده هم میدونند میگند اسلام منطقش برنده هست 
پاسخ:
سلام 
بزرگترین مجازات گناه انسان اینه که از خدا دور میشه و دیگر لذت مناجات و دعا و نماز را درک نمی کنه

اسلام یک ظاهر دارد و یک باطن... ظاهر اسلام همین نماز و روزه است و باطن اسلام محبت است محبت انسان به خدا و خلق خدا در دهه شصست آنهایی که محبت را فهمیده بودند رفتند و شهید شدند و آنهایی که فقط ظاهر را فهمیدند ماندن و اون کارهایی که شما گفتید را انجام دادند و الان هم در آمریکا بر ضد نظام حرف میزنند

خداوند به انسان محبت کرد و انسان را خلق کرد و تمام نیازهایش را برطرف کرد و کلی نعمت به او داد وقتی انسان از نظر اقتصادی و فکری و روحی و جامعه به مشکل خورد خداوند دین را برایش فرستاد تا با استفاده از دین به همدیگر محبت کنند و خود و دیگران را پاک کنند.... پیامبر (ص) با محبت دل ها را فتح کرد نه با خشونت...

وقتی شما با نامحرم شوخی می کنید دارید یک گناه انجام می دهید و با این گناه هم خودتان را از خدا دور می کنید هم طرف مقابل را !!پس دو گناه انجام داده اید  و چون بر این گناه اصرار دارید در واقع این گناه را بزرگ می کنید...آیا جمع شدن گناهان کوچک به بزرگ شدن اون نمی انجامه؟
آیا دریا یکباره ایجاد شده ؟ و یا با قطرات آب؟
در مورد اینکه با تعجب ازم میپرسید نمیترسم گفتم که یه بچه حزب اللهی تازه بدتر از شما پرسید میگفت تو واقعا شبامیتونی راحت بخوابی گفتم اره مگه چیکار کردم که راحت نتونم بخوابم با تعجب مثل شما میگفت یعنی تو واقعا موقع خواب عذاب وژدان نداری که چرا موسیقی گوش میکنی بهش گفتم بیا برو بابا حال نداریم هم چین گفتی به خودم شک کردم فکر کردم حق کسی خوردم کسی زدم دل کسی شکوندم دل مردم عادی میگما باز نزنید تو خط معنوی بگید با موسیقی دل امام زمان شکوندم واین حرفا وا اخه اونم مثل شما با تعجب میپرسید یعنی راحت شبا خوابت میبره وعذاب وژدان نداری بهش گفتم برو بابا چیکار کردیم مگه که شبا راحت خوابمون نبره درهرحال فکر کنم من وشما از دودنیای متفاوتیم شما بگو دهه 60 خوب بود تئقع راحت نخوابیدن وعذاب وژدان از ما داشته باش مثل اون رفیقمون ولی من میگم موسیقی چیزی نیست که عذاب وژدان بگیرم وراحت نخوابم من میگم نه شما بگو صحبت کردنم زنا محسوب میشه ما میگیم گناهش جای خود اما نباید با زنا کار یک جور مجازات شند حتما اونی که حتی لمسم نمیکنه فقط صحبت میکنه هر منطقی میپذیره که مجازاتش کمتر از زنا کار باید باشه ضمنا این روایت که صحبت کردنم هم ردیف زناست منو قبول نداری منو میگی اسیر شیطانم میدونمم وقت نداری اما وقت کردی یه امار گیری کن منتها حرفه ای عین تلویزیون ما نباشه امارگیریت یه جوری باشه طرف خجالت بکشه خلاف عقیدشو بگه مذهبیا امارگیریشون ولی خوبه اگه وقت کردی یه امار خیلی حرفه ای بگیر واز زیر زبون مردم حرف بکش ببین این روایت منطقی ونجات بخش میدونند یا از گوش کردن به موسیقی پشیمونند یا خیر خدا حافظ شما
پاسخ:
عذاب وجدان همون نفس لوامه است نفس سرزنش کنند انسان بعد از نفس اماره(دعوت کننده به گناه) به نفس لوامه می رسه... شما چون هنوز موسیقی رو گناه نمی دانید به همین دلیل خودتان را سرزنش نمی کنید

البته رابطه ایی با ایمان دارد چون هنوز به خدا ایمان نیاوردید و ایمانتان ضعیف است باعث گناه می شوید...
یکی از کارهای گناه اینه که انسان رو به شک و تردید به کشونه مثل شک در معاد و جهنم و بهشت

در مورد مجازات هم قبلا توضیح دادم
در مورد آمار باید بگم که همیشه مومنان کم بودند و گراهان زیاد... چرا؟ چون مردم از همدیگر پیروی میکنند نه از خدا و قرآن و ولی خدا...
خدا در قرآن می فرماید:

و اگـر از بـیـشـتـر مـردم روی زمـیـن پـیـروی کـنـی

 تو را از راه خدا گـمـراه مى‏ کنند

 آنها تنها از گمان پیروی می ‏کنند 

و آنـان، جـز بـه حـدس و گـمـان نـمـى ‏پـردازنـد

آیه116 سوره انعام

مردم حدس میزنند که اگر گناه کنند هیچ چیز نمیشود مردم حدس میزنند که اگر موسیقی گوش بدهند دروغ بگویند و غیبت کنند و... هیچ چیز نمی شود

سلام دیگه واقعا حرف اخرمه اینم که میگید بزرگترین مجازات دوری از خداست قبول ندارم بهشت باشه حوری باشه حالا اونا هیچ جهنمم یعنی اتیش وهمون چیزا که تو قران گفته شده اگه سرب داغ تو ما نریزند اهن مذاب تو حلقمون نکنند هزار سالم از خدا دور باشیم به نظرم چیزی نیست این نیست که مثال میزنما وگرنه میدونم از محالاته مثلا اگه یه روزی خدا اومد زمین وگفت من عذابای جهنمو برات انجام نمیدم وواقعش هم همین بود ولی مثلا از قربم محرومت میکنم یعنی بگه سرب داغ تو گوشت نمیریزم ولی نمیذارم مثلا با امام حسین محشور شی این بهش بگم بزرگترین مجازات در مورد اینم که گفتید یکی از کارای گناه ایجاد شکه بله اما شک وتردید بی موردی نیست واقعا نمیدونم کجای صحبت رو هم ردیف زنا قرار دادن منطقش برنده هست در هر حال خدا حافظ به قول مرحوم پاشایی قلبم رو تکراره همیشه دوست داره وضمنا پس شما هم از ما پیروی نکن که ممکنه دوباره گمراه شیند هرچند نیت ما فقط مباحثه وبه قول اخوندی چونه زدن واعلام نظر بود اینکه شما خوبی بدی اثلا به من ربطی نداره ونیت گمراه کردن کسی رم نداشتم
پاسخ:
یکی از صفات خدا کریم است!! میدانی کریم یعنی چی؟ یعنی وقتی بخواد عذاب کنه می بخشه ولی آیا شما می تونی خودت رو ببخشی به خاطر این همه گناه و دوری از خدا؟ روز قیامت روز حسرته می بینی هیچی با خودت نیاوردی و همنشین امام حسین(ع) و صالحان نیستی و این بزرگترین مجازاته...
خدا قسم خورده که جهنم رو فقط از کافران جن و انس پر کنه...
آتیش جهنم الان در قلبهای انسانها هست آتیشی که انسان گنه کار را می سوزاند آتیش حسد آتیش کینه و ...
کسی که قلبش از این آتیش ها خاموش بشه بهشت رو می تونه درک کنه بهشت جاییه که این آتیش ها وجود نداره
جهنم مثل بیمارستان می مونه در اونجا این بیماری ها درمان میشه مطمئن باش هیچ آتیشی وارد بهشت نمیشه
من با حرف زدن باشما از شما پیروی نمی کنم بلکه سعی دارم دید بهتری نسبت به خدا بهت بدم... خودم خیلی نواقص دارم که باید درمان بشوند

زنا یعنی چی؟ یعنی وارد شدن به حریم طرف... شما به حریمی که باید شوهرش وارد بشه وارد میشی و اینی یعنی زنا و گناه و از طرف لذت می بری...

اینم اضافه کنم که تمام قوانین خدا برای توست 

ببین داداش قبلا هم گفتم اگه حساب کتاب دست خودمون بود که کلی عشق میکردیم وحتی کارایی که قبول داشتیم بده رم حساب نمیکردیم وخودمونو میبخشیدیم حالا چه برسه به کاری که اثلا قبول نداریم بده بله حساب کتاب دست خودم بود که بی حساب خودم میردم بهشت بعد مثلا اگه خدا بیاد زمین یا فرض کن قیامت شده خدا بهت میگه نعمتای بهشتی بهت میدم اما اون درجه بالا هارو مثل هم نشینی با امام حسین نمیدم بهت بازم میگم این مثالات ازمحالاته ولی خوب شما حتی باوجود نعمت حس میکنی بزرگترین مجازات داری میکشی خوش به حالت من نه میدونی که بهشتم درجه داره ما همون طبقه اول بهشتم ذوق مرگ میشم وباوجود استفاده از نعمت بهشتی چون پیش امام حسین نیستم حس نمیکنم دارم بزرگترین زجر دنیا رو میکشم شما حس مجازات میکنی خوش به حالت شما میگید من جنبه حیوانیتم بالاست خوش به حالت که انسانی در مورد زنا هم حرف نزنم بهتره حرف همو نمیفهمیم شما فکر کن من جلوت کم اوردم وجلوت دارم لنگ میندازم در حالی که واقعا چنین نیست
پاسخ:
الانم حساب و کتاب دست خودته بشین حساب و کتاب کن ببین بهشتی هستی یا جهنمی 

اگر بهشتی هستی بهشتت را بهتر کن اگر جهنمی هستی خودت را با استغفار و توبه به بهشت ببر

به همین راحتی... خدا همه گناهان را می بخشه... فکر کردی خدا شیطان را چرا زنده نگه داشته؟ شاید برای اینکه روزی توبه کنه و برگرده... دیگه از شیطان بدتر هستی؟

انسان زیاده خواه است بعد شما چطور به کم قانع می شوید؟ از خدا زیاد بخواه

من در مورد زنا حرفم رو زدم شما به حریم اون خانم وارد می شوید در صورتی که شوهرش باید وارد شود

ضمنا یه ارزوی مشترک راجع به شیطون که نمیتونم منتها یه ارزو راجع به امریکا ای کاش زودتر نابودشه یا اثلا نبود که دیگه نتونیم حتی یه دعوای ساده خانوادگی گردن امریکا بندازیم وبه بقیه بگیم ترو امریکا گولت زده ها
پاسخ:
یکی از کارهای شیطان تزئین دنیاست! شیطان آمریکا رو برای آدم ها تزئین کرده تا در آدم ها شوق اونجا رو ایجاد کنه ولی در آمریکا چیزی یافت نمی شود...
در مورد زنا که اولا بعضیا که اثلا شوهر ندارند که حق شوهر وچیزی باشه دوما صحبت وشوخی کجاش حریم خصوصیه اثلا گاهم که شوخی ها بی قصد لذته که بین فامیل اکثرا هم همینه حتی جلو خود شوهرم ممکنه شوخی شه مثل اینکه ما با زن داداش یا دختر خالمون شوخی کنیم شوهراشون نه جلومون چیزی گفتند ونه حتی بعدا شنیدیم که پشتمونم چیزی گفته باشند چون میدونند نیت بدی نداریم وواقعا هم همینه بازم ببخشید که راحت میگم ولی من تعجب میکنم به یک عمل سکسی میگید وارد شدن به حریم وبه صحبت وشوخی هم همینو میگید اخه صحبت وشوخی کجاش حریمه ومانند زنا که خودت بهتر میدونی چه جوریه البته اینکه میگم خودت بهتر میدونی منظورم این نیست که شما هم یه وقت ادم اهل اون کارا باشیا یعنی میگم خودت میدونی که زنا یه فاز دیگه هست وواقعا حریمه اما صحبت وشوخی جدا از اون که با اون عمل سکسی زنا خیلی متفاوته واقعا نمیشه حریم اسمشو گذاشت چون اثلا چیز خصوصی نیست که بگیم وارد شدن به حریم شما خودت تو ذهنت تصور کن ببین واقعا صحبت هم ردیف اون عمله یا نه از زمین تا اسمون تفاوت داره حیف که میترسم به بی ادبی متهمم کنید وگرنه حتی باز ترش میکردم که زنا چه جوریه احتیاج به چه وسایلی داره هدفش چیه وبا صحبت وشوخی چه فرقایی از زمین تا اسمون داره در مورد زیاده خواهی هم در امور دنیایی کم نمیخوام منتها تو همون دنیاشم برعکس باقی دوستام که از این شاخه به اون شاخه اند عین ادم چند سال پشت هم کارم میکنم وسعی میکنم همین چیزی که دارمم وحالش میبرمم منظور شغله ودرس از دست ندم در ثانی هرکی یه جوره دیگه به هیچکس نمیشه ایراد گرفت
پاسخ:
یعنی کسی که شوهر نداره ما باید هرکاری دلمان خواست باهاش انجام دهیم؟ اگر طرف را به گناه کشاندیم چه کار کنیم؟
آیا شما از دل آدمها هم خبر دارید که می گویید شوهرانشون مثل سیب زمینی اند و هیچ تاثیری درشون نداره؟ چقدر از بداخلاقی ها در خانه به همین دلیل است ، چقدر از طلاق ها به خاطر شک و تردید انجام شده... شما از کجا می دانید در شوهر طرف شک ایجاد نمی کنید؟ یا حتی در دل طرف مفابل کشش  به شما ایجاد نمی کنه؟ آیا شما علم غیب دارید؟؟؟
شما فکر می کنید زنا یک شبه اتفاق می افتد؟ یک نفر  به طرف دیگر می گوید بیا زنا کنیم طرف هم قبول می کند؟ خیلی از زنا ها با یک شوخی و صحبت بی مورد ایجاد شده...باید مواظب خودمون باشیم

خود شما هم می گویید که زیاده خواه هستید پس در مورد آن دنیا هم زیاد خواه باشید که آن دنیا بهتره چون این دنیا فانیه و آن دنیا باقی...
در مورد امریکا هم نه که از رفتن به امریکا بدم بیاد ولی اونم ارزوی واقعی بود چون مثلا یه نفر از بچگی که نه ماهواره ای بود نه چیزی شرور بوده اعتقادات دینیشم خوب نبوده بعد بزرگ که میشه یه وقتایی تو همون بزرگی هم اثلا تو خط سیاست نیست وماهواره ای نیست یه موقع هم ممکنه باشه ویه تاثیر هایی هم داشته باشه اما این نیست که صد درصد ماهواره اینو خراب کرده باشه تو کشور ما واقعا حتی بی ربط ترین چیزا رو به امریکا ربط میدند تو محل ما یکی از همین خلافا باباش میگفت ماهواره وامریکا خرابش کرده گفتم حاجاقا ببخشید احترامتون واجب اما یعنی پسرتون قبل ماهواره خیلی سر براه بود جوابی نداشت پس ارزو میکنم نابود شه تا هی به بهونه دشمنی امریکا مسعولان یه کارای خلاف میلمون از ما نخواند ویه دعوا ساده رم گردن امریکا نندازند
پاسخ:
ماهواره یکی از سلاح های شیطان اس که گناه را راحت و بدون دغدغه برایت آماده میکنه...
گناه وقتی برای یک نفر عادت بشه خطرناکه و این فرد دست به هر جنایتی خواهد زد
اگر از بچگی طرف را با خدا و دین آشنا می کردند کار به اونجا نمی کشید
آمریکا شیطان بزرگه یعنی خانه شیطان است شیطان کارهاش رو با این کشور انجام می دهد البته نمی گم که شیطان کار دیگه ایی نمی کنه هر انسانی را هم به صورت ویژه وسوسه میکنه و انسان هرچقدر بیشتر تعقل کنه شیطان را راحت تر شکست میدهد...
خیر علم غیب ندارم از ته دل یه نفرم خبر ندارم هرچند حدسایی میشه زد ویه ازمایشات حرفه ای میشه انجام داد ولی بازم قبول دارم صد درصد نیست اما مثلا شوهر دختر خالم یه بار خونه تنها بودم خوابمم میومد حال کسی هم نداشتم خودش با اصرار اومد منو برد خونشون ما هم اونجا یه فیلم فقط دیدیم یه شوخیایی هم هم با خود شوهره انجام میدادم هم با دختر خالم وبعدم شام خوردیم وبرگشتیم خونمون اون زنا به معنای عمل سکسی قضیه که گفتید یه شبه اتفاق نمیفته والا تا حالا که چنین نشده بعدم سیب زمینی کدومه با همین تفکر دهه 60 مردم اون زمان بد بخت وعقده ای کردید دیگه باشه العان میگی من خودم عقده ایم اره منم هستم ولی مردم اون زمانم عقده ای واز اون زمانی زندگی کردن پشیمونند چون میدونه نیت بدی ندارم اثلا بیام واست شوخیام تعریف کنم حالا شاید بی مزه باشه ولی خودت اثلا خندت میگیره وتو دلت میگی عجب اسکلیه به این میگه شوخی واقعا نمیدونم به کجای این تفکرتون که ضررشم مردم تو گذشته دیدند میگید تعقل ومنطق من تا حالا که زنا به اون حالت انجام ندادم بعد هزار بار من زنا رو فقط تو عمل سکسی حالا شاید تو لمس ومعذرت میخوام اگه بگم یه اصطلاح زشت باید بگم تو اون میبینم نه چیز دیگه بعد چند سال هیچی نشده
پاسخ:
ابتدا باید تفاوت های زن و مرد را برایت توضیح بدم مردها با نگاه کردن عاشق می شوند و زن ها با حرف زدن و محبت کردن ... به خاطر همین است که یک زن زیبا عاشق یک مرد می شود مرد از نظر زیبایی از زن کمتر است و خدا هم برای اینکه زن را برای همسرش حفظ کند به اندازه مقدار ضروری اجازه داده است که با نامحرم حرف بزند...شما چقدر احتمال می دهید زن نامحرم به شما علاقه پیدا نکند؟ یا تمایلی به شما پیدا نکند؟ آیا فکر کردن یک زن به دیگری خیانت نیست؟ چرا ما باید این خیانت را ایجاد کنیم؟ البته ممکنه که ما هم اشتباه کنیم و همیشه هم راه توبه باز است ...

چرا شما فکر می کنید هرکی با خدا ست و حرفای خدا را گوش میده عقده ایه؟ ما باید عقده چه چیزی رو داشته باشیم؟ خدای ما آنقدر بزرگه که ما رو بی نیاز کرده ...

تفکر شما که زنا را فقط در آن عمل می بینید اشتباست زنا یک مقدماتی دارد و صحبت کردن مقدماتش است وا البته ممکنه که  اون کار انجام نشه ولی جزو اون حساب میشه... آیا مقدمه یک کتاب جزو اون کتاب نیست؟
من نگفتم عقده ایه کسی که حرف خدا رو گوش کرده هرچند خیلی ها پشیمون از گذشته داریم از این که گذشته ضرر کردند داریم مثلا عموی من داداشم وقتی عکس داریوشم تو خونه اش بود پارش کرد حالا که هم داداشم هم بقیه از اون روشا راحت شدند واقعا حس خوبی دارند وعقده هاشونم که باز میکنند میگند اره چه قد خوب شد اون دوران تموم شد واقعا هم خوب شد بعضیا هم مثل شما شاید هزاری ضررم دیده باشند از اسلامی زندگی کردن اما پشیمون نیستند وقتی پشیمونی نباشه حس رضایت باشه عقده ای هم نیست پس منظورم به شما نبوده مخلص حرفم روشای سخت گیرانه اسلامی که العان تبلیغش میکنید تو گذشته امتحانش پس داده وضرراشم دیدند
پاسخ:
اگر دایی شما با محبت به داداشتان می فهماند که موسیقی چه ضرر هایی دارد شاید خودش عکسشو پاره می کرد... حلقه گمشده اسلام محبت است اسلام بدون محبت به داعش تبدیل می شود
در مورد مقدمه کار اتفاقا مثال خوبی زدید محض اطلاع عرض کنم مقدمه های کتاب جزو حاشیه های کتاب وجزو مطلب چرتاشه وتو امتحان امتحان نمیکنند از ادم چون اثلا ارزش کمی داره درمورد همه کارها هم همینه 
پاسخ:
مقدمه کتاب جزو کتاب است همانطور که اسم نویسنده هم در کتاب می نویسند
چرا جوابمو ندادید
پاسخ:
سلام در مورد اون سایت هنوز اطلاعاتی ندارم
استخاره خوبه ولی انسان نباید برای هرکاری ازش استفاده کرد...
در مورد استخاره شما را به خواندن این لینک دعوت می کنم
راجع به اون سایت قبلا توضیحاتی دادم مطلب استخاره رم خوندم اما بازم سوال مثلا کسی مثل اقای بهجت استخاره میکنه وحتی پیشگویی هم میکنه ومیگه دخترت نیاز به عمل نداره حالا اگه این اقا به حرف اقای بهجت گوش میکرد که کرد ولی دخترش میمرد بازم استخاره درست بوده یا مثلا من شروع به کاری میخواستم کنم کسی مثل اقای بهجت استخاره میکرد وحتی میگفت تو این کار وفق میشی اگه عمل میکردیم اما موفق نمیشدیم خب این خلاف گفته اقای بهجت در نمیومد چون شنیدم ممککنه استخاره خوب دربیاد ولی بد ببینیم این استخاره هایی که موفقیت وعدم موفقیت افراد مشخص میکنه چی اونم اگه خلافش دراد بازم استخاره درست بوده اگه میشه اون سایتم بررسی کنید
پاسخ:
سلام اینقدر دنبال استخاره نباشید به قول آقای بهجت(ره) (آنچه را که می دانید عمل کنید...)

شما آنچه را که میدانی و قبول داری عمل کن بیشم از خدا کمک بگیر حل میشه

به قول آقای مجتهدی تهرانی 
(تو کربلا داش مشتی ها رفتند کمک امام حسین(ع) مقدس ها استخاره کردند استخارشون بد اومد...)

 شما آنچه را که مطابق  فکر و عقل و دین است را انجام بده خیالت راحت باشه...

ونگفتید اگه مثلا منی که زیاد تو ایات وارد نیستم استخاره کنم فرض کنیم من طلبه باشم بعد برا بار دوم به همون نیت با همون فاصله زمانی از اقای بهجت که صاحب فن بودند استخاره میکرد بازم استخاره اولی که توسط یه طلبه ساده انجام میشد ارجع بود به استخاره دومی که واسه همون نیت توسط یک عالم گرفته شده ؟
پاسخ:
عالم بر طلبه مقدم تر است...
سلام نه من دنبال استخاره نیستم منتها در مواردی مثل مثلا همون خانواده ای که دختر بیماری داشتند وپیش اقای بهجت استخاره کردند نمیدونم شنیدید یا نه شما که خودتون از نزدیک دیده بودید اونجا که دیگه مثلا دین وشرع نگفته عمل کن دخترت یا نکن سوالم این بود تو اینجور موارد مثلا ممکن بود استخاره بگه عمل کردن عمل جراحی منظورمه نیاز نیست ولی بعدا خلاف استخاره مثلا یه نفر بمیره ومشخص شه اشتباه کرده که عمل نکرده مثل همون داستان یا استخاره یه کاری که شرع راجع بش نظری نداده وکار جزعی هم نیست بگه فلان کار انجام بده وحتی بگه به خواستت میرسی بعد اگه ادم رفت وانجام داد به خواستشم نرسید یعنی این استخاره اشتباه بوده یا نه خیر تو همین شکست بوده که در این صورت پس اون پیش بینی یا پیشگویی چی میشه مثلا اون خانواده فرض کنید به استخاره عمل میکردند که کردندم عمل ولی دخترشون شفا نمیگرفت در مورد سایتم اون سایت همین دستورات دینی میده توضیحات قبلی هم که گفتم پولی هم نمیگیره اما مثلا سحر شدن یا اینکه حسن اخلاقی خودمو که اشتباه گفت یا اینکه خب زیاد تو کتم نمیره این استاد سایت بتونه وضعیت ما پیش خدا رو بگه ولی حرفای دینی که میزنه
پاسخ:
استخاره یعنی طلب خیر از خدا کردن ممکنه که مرگ یک نفر برایش خیر باشه مثلا اون فرد در آینده به گناه کشیده بشه و گنهکار از دنیا بره و برایش مرگ بهتر باشه و خدا این را پسندیده باشه
باید خیر را از نگاه خدا دید نه از نگاه خودمان... مثلا بیماری ها و مشکلاتی که در زندگی داریم در چشم ما خوب نیستند اما خدا این مشکلات را برای پاک شدن مومنان از گناه قرار داده

استاد اون ساید که شما را از نزدیک ندیده که بتواند راجع به شما دستورات دینی بدهد و دستورات دینی برای کسی است که دین را قبول داره و اونو انجام میدهد یعنی تقوا دارد

در مورد استخاره خوب بود اما کلا تو خود سایت هم حرفای دینی عمومی مثل نماز شب ومخصوصا نماز واجب اول وقت میزنند یه بارم به طور شخصی چون کاربر سایتم صلوات واستغفار به من گفت واسه این گفتم حرفای دینی
پاسخ:
شما حکمت و معرفت را هرجا بود در یاب امام علی می فرماید حکمت را هر کجا که باشد ، فراگیر ، گاهى حکمت در سینه منافق است بى تابى کند تا بیرون آمده و با همدمانش در سینة مؤمن آرام گیرد.

البته نمی گویم آنها منافق هستند یا چیزی منظورم اینه که شما دنبال حرف خوب باش ..
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">