ترس و امید

خداوندا ببخش ما را برای گـنـاهـانـی که لذتش رفته اما مسئولیتش مانده...

ترس و امید

خداوندا ببخش ما را برای گـنـاهـانـی که لذتش رفته اما مسئولیتش مانده...

سلام به وبلاگ ترس و امید خوش آمدید...

هـرگـز نـمـازت را تـرک مـکـن!

مـیـلیـون هـا نـفـر زیـر خـاک ،

بـزرگ تـریـن آرزویـشـان بـازگـشت بــه دنـیـاست

تـا سجـده کـنـنـد ... ولـو یـک سـجـده !

آخرین مطالب
محبوب ترین مطالب

شوک کودکانه

شنبه, ۱۶ فروردين ۱۳۹۳، ۰۵:۱۳ ب.ظ

بعد از نماز داشتم تند تند زیارت عاشورا می خواندم که کودک

خردسالم آمد کنارم نشست و گفت بابا چه کار می کنی؟

گفتم دارم با خدا و امام حسین (ع) حرف می‌زنم.

با تعجب گفت: بابا! باباجون!

زیارتم رو قطع کردم و گفتم باز چی شده؟

گفت: اونا می فهمند چی بهشون میگی؟

گفتم: بله

بعد که احساس کردم سئوالش عـجـیـب است گفتم: چرا این 

رو پرسیدی؟!

گفت: خب خیلی تـنـد تـنـد باهوشون حرف می زنی و مـعلوم 

نـیـست چـی مـی خونی؟ اگه من جــای اونا بـودم کـه اصـلاً 

نمی فهمیدم چی داری میگی؟ 


محمدحسین قـدیری، ماهـنامه خانه خوبان، ش 21، مؤسـسـه

آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)

  • منتظر تنها

زیارت عاشورا

کودک

نظرات (۵)

اول بگو آیا کسانی که که نماز و زیارت عاشورا (به زبانی بیگانه) می خوانند, خودشون می فهمند چه می گویند؟

چگونه میتوانی اثبات کنی که آدمهای زیر خاک (اگه اثری ازشون باقی مانده باشه), آرزوی یک سجده دارند؟

زندگی باارزش تر از آن است که خودت رو با خرافات مذهبی گمراه کنی.

خودت رو از زندان مخوف دین نجات بده.

پاسخ:
سلام زیارت عاشورا متن بسیار راحت و روان و ترجمه بسیار آسانی دارد و انسا با چند بار خواندن میتواند آن را راحت متوجه شود
کسانی که در آن دنیا هستند وقتی واقعیت اعمال خودشون رو می بینن متوجه میشوند چه ااشتیاهات بزرگی کرده اند و چه لذت ها و چه نعمت هایی را از دست داده اند.. و آرزو دارند که آنها را بدست بیاورند اگر شما سجده کنید و خدا را با دلتان بخوانید متوجه می شوید
دین و مذهب و خدا خرافه نیست بلکه یک واقعیت است خالقی که انسان را آفرید و نیاز های او را می داند و برای رفع این نیاز ها دین را فرستاد
حرف من این است که آنچه شما بدان اصرار داری و انرژی صرف می کنی تئوریهای اثبات نشده اند. نمیتوانی از دین خودت مرجع درستی و اثبات شون رو بیاری. باید عقلانی و همه پسند باشند. که خود می دانی نیستند وگرنه چرا باید از میان ٧ میلیارد آدم فقط مثلن صد میلیون نفر شیعه باشند (تازه اگه امثال من رو هم جزوشون بدونی).
 
من دروغ نمی گویم؛ به کسی بدی نمی کنم؛ در زندگی منظم و باپشتکارم. نتیجه اش این شده که موفقم؛ زندگی خانوادگی با آرامشی دارم؛ رفاه مالی دارم؛ احترام اجتماعی دارم. اما - این اما مهم است - به هیچ دینی عقیده ندارم و اصولن انسانها را بر اساس درستکاریشان تقسیم بندی می کنم نه عقایدشان.
پاسخ:
دلیل اینکه بین این همه انسان چرا صد میلیون شیعه هستند و بین این شیعیان هم شیعه واقعی خیلی کم است این است که انسان ها میخواهند از روی گمان و فکر وخیال خودشون حرکت کنند و نمیخواهند واقعیت را بپذیرند! واقعیت این است این جهان خالقی دارد همانطور که هر مخلوقی در این جهان خالقی دارد! وقتی که انسان ها به طور کامل حرف خدا و پیامبر و امامانش را قبول کنند و در زندگی اجرا کنند می بینند که کاملا عقلانی و منطبق با عقل و فطرت است...

این ویژگی های شما همان ویژگی هایی است که خدا به انسان گفته که کسب کنند! اما عبادت خدا جزو پاداش های انسان است اگر انسان خدا را عبادت کند به لذت هایی دست پیدا می کند که در هیچ گناه و چیز دیگری پیدا نمی کند... خدا اگر چیزی را برای خودش بخواهد میشود خودخواه که این خلاف ویژگی های خداست خدا همه چیز را برای شما خواسته حتی عبادت!

من حرفهایم را با مثال و منطق میزنم ولی شما فقط اعتقادات را تکرار میکنی...

من ویژگی هایم را از جایی نگرفتم بلکه تجربه به من بهتر زیستن را آموخت البته بعد از اینکه (با مطالعه تاریخ پر از خشونت صدر اسلام (تاریخ طبری) حمله اعراب به ایران و دویست سال رنج مردم و در نهایت دلایل شیعه شدنشان و ...) از شست و شوهای مغزی دوران کودکی و نوجوانی (خانواده, مدرسه, تلویزیون,...) آزاد شدم.

انتخاب کردم اینگونه زیستن را؛ دغدغه من حفظ محیط زیست است نه نماز و روزه و حج و جهاد....


دینی که در آن قطع دست, شلاق, سنگسار, ارتداد وجود داشته باشد؛ دینی که در آن موسیقی و رقص حرام و حق زن نصف مرد باشد؛ قابل احترام نیست.

چه مصیبتی است این دین که غالب ١.٦ میلیارد رهروی آن در بدترین کشورهای جهان از نظر سیاسی (دیکتاتورهای ریز و درشت خاورمیانه), اقتصادی (پاکستان, بنگلاداش,...) امنیتی (عراق, افغانستان, مصر,...) زندگی می کنند.

به بدبختی هایی که سیستمی که خود ما در ایران با آن بعد از استقرار حکومت اسلامی دست و پنجه نرم می کنیم نگاه کن.

این دین برای هیچ مردمانی خوشبختی نیاورده و نمی آورد...مگر آنهایی که کمی سکولار شده اند و از حکومت داری دورش کرده اند (ترکیه, مالزی, امارات,...)

پاسخ:
شما دین تان را از جایی دیگر گرفتید و حرف علما و بزرگان شیعه نشنیدید...
پیامبر ما پیامبر رحمت بود همان کسی که وقتی خواستند خانه های خود را (که در مکه بود) را پس بگیرند  به کافران مکه حتی ابوسفیان امان داد... کافرانی که می خواستند ایشان را به قتل برسانند ، کافرانی که یاران ایشان را شکنجه می کردند، کسانی که به ایشان سنگ میزدند ! کسی که جگر عمو پیامبر را خورد! کسی که عمو پیامبر را کشت! پیامبر(ص) همه این ها را بخشید! این پیامبر ، پیامبر خشونت است؟

دغدغه همه مسلمان باید حفظ محیط زیست باشه چون در دین ما پاکیزگی نشانه ایمان است اما مردم توجهی ندارند چون دین را خوب یاد نگرفتند و عمل نکردند..

تمام قوانین اسلام برای نزدیک شدن به خداست و در امان ماندن جان و مال مسلمانان و انسان هاست شخصی که در جامعه امنیت و سلامتی نداشته باشه نمی تواند خدا را راحت و بهتر عبادت کند و به آن لذت عبادت برسد!
من گفتم که بدبختی های انسان ها برای این است که دستورات خدا را عمل نمی کنند و خدا هم با مصیبت ها و گرفتاری ها گناهان آنها را از بین می برد... اما کسی که خدا را نمی پرستد و سکولار شده خدا کاری با آن ندارد! و در این دنیا به آنها نعمت می دهد و در آخرت فقط حسرت دارند



کسانی که با داعش مخالف اند در حقیقت با اسلام مخالف اند


http://haghmosalamma.blogspot.co.uk/2014/08/blog-post_17.html


http://haghmosalamma.blogspot.co.uk/2014/08/blog-post_16.html

پاسخ:
شما داعش ساخته شده توسط آمریکا و اسرائیل را با شیعه اهل بیت مقایسه می کنید؟

متاسفانه مغلطه می کنی؛ به اشکالات متعددی که به این دین وارد است حتی اشاره هم نمی کنی...و به قول معروف از بیخ عرب شدی.


کشتار طایفه ی بنی قریظه و همسران قد و نیم قد محمد, برده داری در اسلام,....و خیلی مسائل دیگر هم هست که شما نمی خواهی از نگاه عقل ببینی و منصف قضاوت کنی.....


در آخر امیدوارم روزی از بند نجات پیدا کنی و روشنگری کنی.

به امید آزادی وطن و بهروزی هموطنان

پاسخ:
دینی که از اهل بیت و قرآن گرفته شود هیچ اشکالی ندارد و زندگی انسان را متحول می کند اما دین خود ساخته داعش اشکالات زیادی دارد...
کشتار طایفه ی بنی قریظه: کشتاری نبوده پیامبر به قوانین یهود که در تورات آمده عمل کرده است
 همسران قد و نیم قد محمد: هر ازدواج پیامبر بنا بر مصلحت بوده که در این لینک دلایل آن را بررسی کنید 

برده داری در اسلام: در اسلام برده داری نبود و قبل از آن بوده وقتی که اسلام آمد چون این کار به یک فرهنگ تبدیل شده بود مبارزه با این کار زمان زیادی لازم بود که در این لینک نحوه از بین رفتن برده داری را بخوانید

در آخر امیدوارم که با نگاه عمیق به جهان هستی به وجود خدایی دانا و حکیم پی ببرید
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">