ترس و امید

خداوندا ببخش ما را برای گـنـاهـانـی که لذتش رفته اما مسئولیتش مانده...

ترس و امید

خداوندا ببخش ما را برای گـنـاهـانـی که لذتش رفته اما مسئولیتش مانده...

سلام به وبلاگ ترس و امید خوش آمدید...

هـرگـز نـمـازت را تـرک مـکـن!

مـیـلیـون هـا نـفـر زیـر خـاک ،

بـزرگ تـریـن آرزویـشـان بـازگـشت بــه دنـیـاست

تـا سجـده کـنـنـد ... ولـو یـک سـجـده !

آخرین مطالب
محبوب ترین مطالب

شیطان شناسی

جمعه, ۳۰ آبان ۱۳۹۳، ۰۳:۲۵ ب.ظ

شـیـطـان از جـنس جـن اسـت و از آتـش خلق شده اسـت و قبـل از

اینکه از بـهـشـت رانـده شـود خـدا را بـسـیـار عـبـادت می کـرد و بـه 

همین دلیل عزازیل نام گرفت.


حضرت علی (ع) فرمودند:شیطان هفتاد هزار سال خدا را عبادت کرد

و فقط یک نماز دو رکـعـتی او چهار هزار سال طول کشید.وقتی خـدا

انسان را از خاک آفـرید و در آن روح دمـید به تمـام ملائکه دستـور داد

که بر آدم سجده کنند و همه سجده کردند به غیر از ابلیس شیـطان

بـه خـدا گفت: من هـفـتـاد هـزار سـال تـو را عـبـادت کـردم و خـودت

فرمـوده ای که هـرکـسـی مرا عـبادت کند عـبـادتـش را بـی نـتـیـجه

نمی گذارم و عوضـش را به او می دهم.

خداوند فرمود: هر چه میخواهی در دنیا به تو عطا می کنم. 


شیطان گفت:

اول اینکه اجازه بدهی تا قیامت زنده بمانم. خداوند فرمود: تـا آن روز 

تو را مهلت میدهم.

دوم اینکه در مقابل هر یک از فرزندان آدم دو فرزند به من عـطا کـنی

کـه بـرای هـر یـک از اولاد آدم دو فـرزنـد را مسـلـط کنم تا آنـها را بـه

گمراهی بکشانند. خداوند باز هم قبول کرد.

سوم اینکه از تو میخواهم مرا در بدن اولاد آدم همچون خـون جـریـان

دهی که از هر جای بدن بتوانم او را به مصـیـبـت بکشانم.

چهارم ایـنـکه مـیخواهـم اولاد آدم ما را نـبیننـد ولی ما آنها را ببینیم.

پنجم این که میخـواهـم به من قـدرتـی دهـی که بـه هـر شکلی که

میخواهم در آیم و هر جا که میخواهم بروم.

ششم اینکه میخواهم تا دم مرگ پیش اولاد آدم باشم (یعنی حـتی

وقتی حضرت مـلـک الـمـوت برای قـبـض روح به سراغ انسان می آید

شــیــطــان هـم حـاضـر می شـود و انـسـان را وسـوسـه می کـنـد)


امام محمد باقر (ع) فرمودند: هنگامی که انـسـان در حـال جان کندن

است خیلی تشنه می شود و در آن هنگام شیطان با یـک لـیـوان آب

می آید و مـیگوید اگـر بـر من سـجـده کنی و کافر شوی این آب را بـه

تو می دهم وقتی نا امـید می شود شـیـطان آب را می ریزد و میگوید

من از تو بیزارم و می رود.


هفتم اینکه از تو میخواهم که مرا بر سـیـنـه اولاد آدم مـسلط گردانی

تا او را وسوسه کنم.

خداوند در پایان می فرمایند تمام خـواسـتـه هایت را بـرآورده می کنم 

ولی هر کس پیرو تو باشد او را با تو به جهنم می فرستم.

بعد شیـطـان میگوید: ای خـدا به عــزت و جـلالــت قــســم که هـمـه

انـسـان ها را گـمـراه می کنم مـگـر عده ی معدودی که بنده خاص تو 

هستند...


سپس گـفـت: حالا که مـرا بیرون می کنی جایی برای زندگی کردنم 

معین کن. خداوند فرمودند: تو را در حـمـام ها و هر جا که مـحـل رفت

و آمد مردم است قرار دادم .

شـیـطـان گفت: غـذای من چـه بـاشـد؟ خـداونـد فـرمـودنـد: سـر هـر 

سـفـره ای که نـام مـن (بسم الله الرحمن الرحیم) برده نشود بشـین

با آنها که همچون حیوان گرسنه هستند غذا بخور.


حـضـرت امام مـحـمـد بـاقـر (ع) در ایـن بـاره می فرمایند: اگر اول غذا

یادتان رفت بسم الله بگویید اخر غـذا بگویید تا شـیـطان هر چه خورده 

بـرگـردانـد.


بعد شیطان گفت: که من احتیاج به آب دارم خـداوند فـرمودند: آب تـو

شـراب و هر چیز مـسـت کنـنـده باشد. بـعـد گفت: برای من کـتـابـی

قرار بده، خداوند فرمودند: کتاب تو وشـم (خالکـوبی ها و کـتـاب های

سـحـر و جـادو) اولین کـسـی که سـحـر و جـادو به انـسـان آمـوخـت

شیطان بود. بعد شیطان گفت: برای مـن حدیـثـی قـرار بده ،خـداونـد

فرمودند حـدیـث تو دروغ است بعد گفت برای من دام و وسـیله شکار

قرار بده، خداونـد فرمودند: زنـان را وسـیـلـه صـیـد و بـه دام انـداخـتـن

مـردم قـرار بده...

  • منتظر تنها

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">