ترس و امید

خداوندا ببخش ما را برای گـنـاهـانـی که لذتش رفته اما مسئولیتش مانده...

ترس و امید

خداوندا ببخش ما را برای گـنـاهـانـی که لذتش رفته اما مسئولیتش مانده...

سلام به وبلاگ ترس و امید خوش آمدید...

هـرگـز نـمـازت را تـرک مـکـن!

مـیـلیـون هـا نـفـر زیـر خـاک ،

بـزرگ تـریـن آرزویـشـان بـازگـشت بــه دنـیـاست

تـا سجـده کـنـنـد ... ولـو یـک سـجـده !

آخرین مطالب
محبوب ترین مطالب

شیعه نیستند

شنبه, ۸ آذر ۱۳۹۳، ۰۳:۱۳ ب.ظ

امام صادق (ع):

شیعه ما نیست ، آن که به زبان دم [از تشیع] زند امّا در عمل

برخلاف اعمال و کردار ما رفتار کند .

بحار الأنوار : 68/164/13 


امام صادق (ع):

اى شیعیان آل محمّد! از ما نیست کسى که در هنگام خشم

خود دار نباشد و در برخورد با همـنـشـیـن و هـمـسـفر خـود و 

کسـى که با او دسـت آشـتـى داده ، و آن که بـا وى مـخـالف 

است، رفتارى نیکو در پیش نگیرد.

تحف العقول 380


امام صادق (ع):

شیعه ما نیست کسى که در شهرى چند هزار نفرى به سر برد

و در آن شهر پارساتر از او وجود داشته باشد .

بحار الأنوار 68/164/13


امام صادق (ع):

گروهى مى گویند که من امام آنها هستم . به خدا قسم که مـن

امام آنها نیـستم . خـدا لـعـنـتـشـان کند ، هر چه من پرده پوشى

مى کنم ، آنان پرده درى مى کنند . من مى گویم : چنین و چنان،

آنان مى گویند : مـقصودش فلان و بهمان است . من در حـقیـقـت

امامِ کسى هستم که اطاعتم کند .

بحار الأنوار  2/80/76


امام صادق (ع):

اصحاب من مردمانى خردمند و پرهیزگارند . بنا بر این ، کسى که

خردمند و پرهیزگار نباشد از اصحاب من نیست .

بحار الأنوار 68/166/17



امام صادق (ع):

شیعه ما نیست کسى که چهار چیز را انکار کند : مـعراج، سؤال

قبر، آفریده شدن بهشت و دوزخ، و شفاعت.

بحار الأنوار : 69/9/11


امام صادق (ع):

شیعیان ما هر عیبى داشته باشند ، سه عیب ندارند: در بین آنها

کسى که گدایى کند وجود ندارد ، در میانشان بخیل وجود نـدارد،

در میانشان کسى که لواط دهد یافت نمى شود .

الخصال: 131/137 


امام کاظم (ع): 

شیعه مـا نیست کسـى که در تـنـهـایى و خـلـوت ، دلش ترسان 

[از خدا ]نباشد .

بصائر الدرجات: 247/10


امام حسن عسکرى (ع):

مردى بــه رســول خــدا (ص) عـرض کـرد: فـلان کـس به نامـوس 

همسایه خود نگاه مى کند و اگـر دسـتـش برسـد از ارتکاب حرام

هم ابایى ندارد.

رسول خدا (ص) عصبانى شد و فرمود: او را نزد من بـیاورید. مـرد

دیگرى عـرض کرد: اى رسول خدا! او از شیـعیان شماسـت و بـه

دوستى شـما و علـى (ع) اعتقاد دارد و از دشمنان شما دو تن،

بیزارى مى جـوید! 

رسول خدا (ص) فـرمود : نگو که او از شیـعیـان ماست؛ زیرا دروغ

است : همانا شیعه ما کسى است که از ما دنباله روى و از کردار

ما پیروى کند .

تنبیه الخواطر : 2/105 


  • منتظر تنها

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">