ترس و امید

خداوندا ببخش ما را برای گـنـاهـانـی که لذتش رفته اما مسئولیتش مانده...

ترس و امید

خداوندا ببخش ما را برای گـنـاهـانـی که لذتش رفته اما مسئولیتش مانده...

سلام به وبلاگ ترس و امید خوش آمدید...

هـرگـز نـمـازت را تـرک مـکـن!

مـیـلیـون هـا نـفـر زیـر خـاک ،

بـزرگ تـریـن آرزویـشـان بـازگـشت بــه دنـیـاست

تـا سجـده کـنـنـد ... ولـو یـک سـجـده !

آخرین مطالب
محبوب ترین مطالب

حیا

شنبه, ۳۰ فروردين ۱۳۹۳، ۱۰:۳۸ ق.ظ

پیامبر اکرم (ص):

خداوند وقتی بخواهد بنده ای را هلاک کند حیا را از او میگیرد، وقتی حیا از او گرفته شد منفور میگردد.

  • منتظر تنها

پیامبر اکرم

حیا

خدا

نظرات (۴)

... خوشمان آمد ... !
پاسخ:
سلام ممنون!
این حرفها و وآژه ها قشنگه . درست و متینه . عقلانی است . انسانیست
اما !!!!؟
اما . . در جامعه ای با امثال شعارهای بدون عمل! درجامعه ای که سراسر ریا . دروغ و فساد از درو دیوار مشهود و
در دید همگانه . در جامعه ای که برای انجام کوچکترین کاری در هرکجا بدون زیرمیزی یا تازگیها عملا رو میزی! کارت درست نمیشود
این حرفها ابن واژه ها دیگر کاربردی ندارد و عملا نادیده انگاشته میشوند!
.
خرما خورده چون منع خرما کند!  اگر فقط میدانستید؟
.
شعار نه!  عمل ل ل ل ل ل ل ل ل ل ل ل ل ل ل ل ل ل ل ل ل ل
پاسخ:
هرکسی باید از جایی که زندگی میکنه عمل کردن را آغاز کنه... و دینش عمل کنه اونوقت که جامعه زیبا میشه... وقتی شما به دینت عمل نمی کنی و می گویی همه دارند میخورند پس من هم بخورم! جامعه درست نمی شود و جامعه زمانی درست می شود که همه مردم خودشان را مسئول بدانند...


ظاهرا اصلا متوجه منظور بنده نشدید! من میگویم شعار نه. عمل!
آنوقت چرا شما حرف در دهان مخاطب خود میگذارید!؟؟  من کی گفتم همه میخورند پس چرا من نه؟  آیا استباط شما تا اینحد ساده انگانه و سطحی است ؟  کی گفته که من به دینم عمل نمیکنم؟؟ شما!!!!
آیا شما علم غیب دارید؟؟ قدیس هستید؟ فکر دیگران را پیش پیش میدانید؟  در موردشان داوری و قضاوت میکنید؟  فقط الله اعلم.  ولا غیررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررر
من بُت ندارم . . برای خدا شریکی قایل نیستم!  اهدناالصراتا مستقیم غیراز آنهایی که از راه راست منحرف شده! به ضلالت به گمراهی متمایل گشته!  بازهم الله اعلم .
هر نفسی دیریا زود ذایقه مرگ را خواهد چشید. آن زمان که حقایق آنطور که هست مشهود خواهد شد. نه آنطور که تصویر خلایق است.
در جامعه ای که دروغ و ریا عادی و رواج یافته و قبحش از میان رفته
همانند چوپان دروغگو اگر حرف درست و راستی و خیرخواهانه هم عنوان شود پندو اندرزهم کاربردی نخواهد داشت.
همین
ا

پاسخ:
اگر جملات من را دقیق خوانده باشید من نوشتم هر کسی! یعنی تمام آدم ها باید به دین عمل کنند... دین فقط نماز و روزه و زکات و... نیست بلکه گوشته دین که همان محبت است مهمه... محبت به خدا ، محبت به خلق خدا و محبت به خود!
اگر ما خدا را اصل قرار بدهیم اگر بدی هم ببینیم باز هم خوبی می کنیم چون اصل خداست....

جامعه ما محبت را کم دارد و باید محبت را از خودمان آغاز کنیم یعنی خودمان به دیگران محبت کنیم!

ما آدم ها دنیای زود گذر را بسیار جدی گرفته ایم و این باعث فساد جامعه شده...
این حرفتان را قبول دارم دوست عزیز. "محبت" کلید طلایی است . کسی که خدا را دوست داشته باشد و بداند شاهد و ناظر اعمال و رفتارش هست کمتر مرتکب خطا میشود. همینطور حرفتون هم درسته که دین فقط نمازوروزه نیست . به یقین همینطوره. . ایمان و نیت مهم هست  اما مثل دوبال پرنده ایمان بدون عمل به تنهایی به مقصود نمیرساند!  مهربانی و محبت بی شایبه به همه خلق مسلما از صفات خدایی است.
با اینکه در دید با شما اختلاف نظر دارم . اما دوستتان دارم  چون هدف یکیست!  و اون خدای بی همتای بخشنده مهربانه
پاسخ:
بله درسته ایمان بدون عمل فایده ایی ندارد...

هدف هم یکیست و رسیدن به خدا فقط با گذشتن از خود امکان پذیر است...

موفق باشید...
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">